HiMedia kiest resoluut voor nieuwe koers

HiMedia

Communication / News

HiMedia
HiMedia maakte cijfers bekend over het eerste halfjaar van de groep. Dat ziet er niet zo goed uit, met een nettoverlies van 31,8 miljoen euro. Volgens Cyril Zimmermann, oprichter en chief executive officer van HiMedia, is dat verlies in de eerste plaats te wijten aan de nieuwe koers van het bedrijf. Aangezien het klassieke adverteren achteruit boert, besliste de Franse groep vorige zomer om die klassieke activiteiten op termijn te laten uitdoven: "We verkochten onze uitgeefactiviteiten en brachten onze betalingsactiviteiten binnen de HiPay Group afzonderlijk naar de beurs. Voortaan is HiMedia volledig gefocust op de advertentiemarkt. De groep koos voor een duidelijke koersverandering door niet langer te investeren in de historische advertentie-activiteiten en door in eerste instantie technologieplatforms te ontwikkelen gespecialiseerd in 'native advertising' en 'drive to store'. We willen een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van ons bedrijf schrijven met een veel degelijker businessmodel."