Hit voor eerste Belgian Marketing Awards

Awards / Communication / News

45 bedrijven en personen stuurden een case in voor de eerste editie van de Belgian Marketing Awards. Zij maken zo kans op een van de drie awards: The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Company of the Year en The Marketing Leader(ship) of the Year. Op 3 december – tijdens het BAM Marketing Congress – zullen de winnaars van deze eerste editie bekendgemaakt worden.

Deze bedrijven en personen hebben een case ingestuurd nadat ze door vakgenoten genomineerd waren op www.belgianmarketingawards.be. Uit de 45 cases zal een selectiecomité van 19 professionals per award drie finalisten uitkiezen. Deze negen kanshebbers zullen hun case eind november mogen presenteren voor een jury, onder leiding van Dominique Leroy, ex-CEO van Proximus en binnenkort aan de slag bij Deutsche Telecom.

Net voor de bekendmaking van de winnaars op 3 december stellen alle finalisten ook tijdens het BAM Marketing Congress hun case voor, met mogelijkheid tot vragen van de congresdeelnemers.“We zijn zeer tevreden dat we bij deze eerste editie zo’n groot deelnemersveld zien,” zegt Dominique Vercraeye (co-founder van Chosen Group), voorzitter van de stuurgroep die deze Belgian Marketing Awards op poten heeft gezet. “Het bewijst dat meaningful, customer centric transformaties en innovaties hoog op de agenda van bedrijven en marketeers staan. Laten we niet vergeten dat aan een dergelijke award deelnemen haast even belangrijk is als winnen. Je staat immers stil bij het traject dat je hebt afgelegd, wat zeer waardevol is. Bovendien krijgen deze bedrijven de kans om hun succes te delen en anderen te inspireren om versneld in meaningful, customer centric transformatie en innovatie te investeren.”

Ter herinnering: De Belgian Marketing Awards zijn een initiatief van BAM, in samenwerking met het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO), ACC, BMMA, CUBE en UMA. Het gaat om drie prijzen: The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Company of the Year en The Marketing Leader(ship) of the Year. Zij nemen de plaats in van de Master Marketers, de Marketer of the Year en Belgian New Brand Award, die BAM tot vorig jaar organiseerde.