Hitttegolf aan campagnes voor Starsky

Crea / News

Starsky maakt het goed, blijkbaar. Het bureau beleeft momenteel een drukke en succesvolle zomer. In het goed gevulde orderboekje voor de maanden juli en augustus 2020 zien we campagnes voor sterke merken, zoals B-Better Water, ICI Paris XL Nature, Lipton Icea Tea en Yula. 

Voor B-Better Water waren er 3.233.344 interacties en 16% engagement rate. Voor ICI Paris XL Nature, een vegan cosmeticalijn: 1.057.165 interacties en 10% engagement rate.
Hoe lukt dat in deze onzekere tijden? Kristiaan Cloots, oprichter van Starsky: “We maken de merken op authentieke en entertainende wijze visibel net daar waar de juiste doelgroep zit c.q. de social media screens. Op twee maanden tijd spreken wij van méér dan 8,5 miljoen zinvolle interacties voor de voornoemde merken. Wij zijn de grootste speler in celebrity-& influencermarketing én het leading TikTok-agency van België. Ons businessmodel bewijst z’n kracht en we leveren voor onze klanten sterke en aantoonbare resultaten op.”

Kristiaan Cloots staaft dit met een aantal wereldwijde trends: “We bieden entertainende kwaliteitscontent gebracht door betrouwbare high-end celebrities & influencers. Tevens garanderen wij authenticiteit. Een onderzoek van Gartner en E-consultancy (voorjaar 2020) toont aan dat 89% van alle marketers “authenticiteit” ziet als dé kritische succesfactor voor de toekomst van influencer marketing. Wij voldoen hieraan door een continue screening van onze 57 Starsky BrandStarsTM en evalueren en inspireren hun op dagelijkse basis tijdens de campagnes. Dit om de engagement rate te verhogen door creatie van relevante én entertainende content. Een recente studie van BigCommerce toont tevensaan dat “Generation Z” twee tot drie maal meer geld besteedt aan shopping dankzij de interactie met sterke engagement posts op Instagram en TikTok. Niet toevallig twee platformen waar Starsky al meerdere jaren sterk op inzet. Ik geef mee dat de video app TikTok wereldwijd inmiddels 2 miljard downloads telt (Bron: VRT & Sensor Tower). Onze klanten ervaren zelf dat deze aanpak werkt en zich vertaalt in aantoonbare stijgingen van de verkoop. Het blijft dus niet bij wat cijfers uit studies."

Kristiaan Cloots ziet in Amerikaanse bedrijven steeds meer ‘Chief Experience Officers’ opduiken die verantwoordelijk zijn voor influencer marketing management & measurement en het opvolgen van de kwaliteit en authenticiteit. Een zinvolle trend die onze sector ten goede komt én een tip voor onze Benelux-bedrijven, vindt Cloots.