HLN en P&V pakken gevaarlijke verkeerssituaties aan met en VeloVeilig Vlaanderen

Een op de drie Vlamingen voelt zich niet veilig op de fiets, een op de twee vindt fietsen onveilig voor kinderen en een op de vijf fietsers was al eens betrokken bij een ongeval. Daarom roept HLN alle Vlamingen op om gevaarlijke fietspunten te melden en samen in kaart te brengen waar de fietsveiligheid beter kan.
Uit een onderzoek van iVOX bij 1000 Vlamingen blijkt dat Vlaanderen nog niet goed scoort op vlak van fietsveiligheid. “Vandaag is fietsen populairder dan ooit. Het is duurzaam, gezond en verbindend, maar het moet natuurlijk wel veilig kunnen”, zegt Brecht Decaestecker, hoofdredacteur van HLN. “Het onderzoek van iVOX geeft een duidelijk signaal. Daarom lanceren we VeloVeilig Vlaanderen, een grootschalige actie om het Vlaamse wegennet veiliger te maken.”
Andere fietsers waarschuwen
Fietsers kunnen van 9 tot 15 mei gevaarlijke fietspunten melden via de HLN-app. Zo waarschuwen ze andere fietsers en laten ze de lokale en Vlaamse overheid weten waar er nog werk is. De initiatiefnemers willen samen met de Vlaming een gedetailleerde VeloVeilig-kaart maken van Vlaanderen en van de verschillende gemeenten.
VeloVeilig Vlaanderen krijgt voluit steun van P&V Verzekeringsgroep. CEO Hilde Vernaillen: “Als geëngageerde verzekeraar die midden in de samenleving staat, zetten we vol overtuiging onze schouders onder de sensibiliseringscampagne VeloVeilig Vlaanderen. Een verzekeraar is er immers niet enkel voor zijn klanten wanneer ze pech hebben of na een ongeval. Het belang van een veilige fietsomgeving is essentieel om fietsen voor iedereen aangenamer te maken. De resultaten van de VeloVeilig-enquête tonen aan dat er wat veiligheid betreft nog heel wat werk aan de winkel is in de ogen van de Vlamingen.”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]