Het Laatste Nieuws en TBWA lanceren nieuwe HLN app

Communication / Media / News

HLN_App_Cubehead_Female_LandscapeHet Laatste Nieuws lanceert een nieuwe HLN-app. De grootste nieuwigheid: er zijn nu vier werelden: ‘Nieuws’, ‘In de buurt’, ‘Video’ en ‘Fun’. ‘Nieuws’ is en blijft het belangrijkste onderdeel: de HLN-app zorgt ervoor dat iedereen continu op de hoogte blijft van al het nieuws. Het nieuws blijft een mix van actualiteit, opmerkelijke verhalen uit binnen- en buitenland, sport, showbizz en Nina. Met ‘In de buurt’ zet Het Laatste Nieuws in op het sterke netwerk van regioreporters die berichten over wat er in ieders gemeente gebeurt. De lezer kan er grote en kleine verhalen, leuke adresjes, verkeersinformatie en evenementen uit gemeentes terugvinden waar hij of zij woont, werkt of afkomstig van is. Met ‘Video’ belooft de nieuwe HLN-app meer video dan ooit aan te bieden met een dagelijkse dosis inspiratie en entertainment. Naast korte video’s over de meest uiteenlopende thema’s van over de hele wereld en VTM video's zet de HLN-redactie ook nieuwe videoformats op. Zo start de HLN-app op maandag 6 mei met ‘Over Moeders’, een nieuwe wekelijke online videoreeks. Dina Tersago interviewt hierin andere moeders over de uitdagingen van het moederschap.
HLN_Nieuws Gloednieuw is de wereld ‘Fun’, waar de Vlaming zich kan uitleven in meer dan 30 online spelletjes, quizzen of puzzels voor alle leeftijden. “Onze lezers zoeken tijdens de dag niet enkel het actuele nieuws, maar ook momenten van ontspanning. Met heel wat extra video en de nieuwe spelletjeswereld kunnen ze daarvoor nu ook in de nieuwe HLN-app hun gading vinden. Ze vinden een nieuwe nieuwsapp die veel rijker is, maar nog steeds even gebruiksvriendelijk en snel,” zegt Dimitri Antonissen, hoofdredacteur Het Laatste Nieuws.HLN_FunBovendien zit de vernieuwing niet alleen in de inhoud, maar ook in het gebruik van de app. Want je switcht tussen de verschillende werelden door te swipen. Zo kantel je als een kubus verder en zit je snel bij de inhoud waar je zin in hebt. Of waar je hoofd naar staat. En dat is het uitgangspunt van de campagne:  Een gebruiker met een tollende kubus als hoofd swipet van de ene wereld naar de andere. Elke zijde heeft een scherm waarop we ontdekken waar de gebruiker net mee bezig is. Nieuws, regio, video of spelletjes. De kubus spint telkens door naar een nieuw onderwerp: Wetstraat of Dorpsstraat, Liefde voor het milieu of Liefde voor muziek, Lukaku of Sudoku… HLN_In-de-buurtMet dagelijks bijna 2 miljoen unieke bezoekers en dagelijks 1,5 miljoen bekeken video's is HLN incontournable. Dieter Van den Brande, directeur publishing MEDIALAAN – de Persgroep Publishing: "De nieuwe HLN-app speelt hier helemaal op in. Met de nieuwe app willen we de meest complete en veelzijdige nieuwsapp in Vlaanderen lanceren waar nieuws en entertainment, onder andere VTM-video's, samenkomen. Hiermee willen we de Vlaming nog beter bedienen."HLN_VideoNiet onbelangrijk: wat verandert er voor de adverteerder? Het digitale aanbod blijft hetzelfde, maar de producten worden kwalitatiever, valt te horen: zowel display als short form video nemen een sprong vooruit wat betreft viewability. Olivier Van Zeebroeck, digital director:  “Deze nieuwe app is ontwikkeld met de noden van onze adverteerders in gedachten. Zo hebben we bijvoorbeeld veel aandacht besteed aan de optimalisatie van onze display viewability, met succes.” Bij bestaande gebruikers van de HLN-app wordt automatisch een update doorgevoerd. Wie de HLN-app nog niet heeft, kan die vanaf nu gratis downloaden via de App Store of Google Play.
TBWA zorgde voor de bijhorende campagne. De film is op tv, maar vooral online te ontdekken in heel wat afgeleide formaten. Verder loopt de campagne ook op bannering, print en radio.

Credits:
Agency: TBWA\Belgium
Client: Het Laatste Nieuws ; Katrijn Vrints, Annelies Degens, Lawrence Vervaeke, Sam De Moor, Peter Van hoecke
Campaign Title: De nieuwe HLN app
Creative Director: Steven Janssens
Creative Team: Stijn Klaver en Stefan Dias
Account team: Charlotte Lindemans, Jasper Govaerts en Anouk van der Wallen
Strategy: Kristof Janssens
Online production: Digital Craftsmen
Head of TV productions: Mieke Vandewalle
TV Producer: Lore Desmet, Cindy De Mooter, Toon Vandenbranden
Production company: CAVIAR
Executive producer: Ilse Joy
Producer: Jordy Weyers
Director: Tom Willems
DOP: Marc Appeltans
Postproduction company:  MAKE
Offline editor: Maarten Janssens
Online editor: Enzo Piccinato & Stijn Van Assche
Colorgrading: Joost Vandekerckhove
Post-producers: Greet Van Thillo
Sound: Gwenn Nicolay
Music: Audiotheque