Zz zijn eerlijk, daar bij het jonge Belgische jeansmerk HNST: "We houden niet echt van zwarte vrijdag. Voor ons zijn grote verkoopevenementen, zoals Black Friday, een symptoom van een zieke industrie, een industrie die zichzelf heeft verloren in een almaar stijgend tempo van productie en consumptie. Om ruimte te maken voor nieuwigheden moeten merken af en toe korting geven op hun huidige collecties. Op grote verkoopevenementen zoals Black Friday gebruiken ze enorme kortingen om je te verleiden tot overconsumptie, door dingen te kopen die je eigenlijk niet nodig hebt of niet eens wilt. Ze laten je geloven dat je huidige kleren niet meer in de mode of zelfs functioneel zijn. Het addertje onder het gras is dat deze nieuwe stukken ontworpen zijn om een paar weken of maanden later hetzelfde doel te dienen."
De jeansbroeken van HNST gebruiken veel minder water dan veel andere merken. En dat werd door bureau Good uitgespeeld in een slimme Black Friday-campagne.
![]()
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]