Google lanceerde gisteren 'The Better Ads Report' op zijn officiele blog. Dat rapport bekijkt hoe het gesteld is met de maatregelen om te strijden tegen het verkeerd gebruik van reclame, zoals reclame dat valse producten promoot (denk maar aan de vele afslankingsmiddelen op televisie) of reclame die in de weg zit van content. Vorige jaar legde Google de focus op het betrappen van zo'n misleidende of slechte reclames om ze daarna via een combinatie van algoritmes te blokkeren. Het resultaat? Meer dan 10.000 websites met nepproducten werden geblokkeerd, net als zo’n 12 miljoen reclames voor illegale medicatie en een 30.000 sites die valse beloftes maakten omtrent gewichtsverlies. Ook meer dan 10.000 websites met aanbiedingen voor ongewenste software werden van het net gehaald.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]