Hoe en waarom instagrammen?


Instagram pakt uit met de resultaten van een onderzoek dat het door GfK heeft laten uitvoeren. Daaruit blijkt dat Belgen het sociale netwerk vooral inschakelen om beroemde mensen te volgen. Het is daarbij niet verwonderlijk dat Instagram in de eerste plaats de visuele instincten van zijn gebruikers aanspreekt. Daarnaast is het netwerk in kwestie "zeer inspirerend", "wekt het de creativiteit", "verbreedt het de wereld" en "heeft het de meest creatieve en interessante mensen."
Belgen gebruiken Instagram het meest wanneer ze zich thuis ontspannen, blijkt uit de onderzoeksresultaten. Ze gebruiken het sociaal netwerk ook graag wanneer ze naar bed gaan, vlak voor het inslapen, of wanneer ze televisiekijken. Op reis of tijdens het wachten schakelen ze Instagram in. Mobiel scoort Instagram dan ook opvallend hoog. Gemiddeld gaan de respondenten meer dan tien keer per dag op Instagram. Veelal zijn het vrouwen: met 58% vrouwen en 42% mannen is het netwerk vrouwelijker dan het gemiddelde. Hieronder vindt u meer cijfers...

Sales Account Manager - VAR
Sales Account Manager met oog voor het VAR-effect en een hart voor VRT […]

Graphic/Motion Designer - BUBKA
Vacature: Graphic/Motion Designer die pixels én planeet serieus neemt Bubka – Antwerpen – […]

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]



