Instagram pakt uit met de resultaten van een onderzoek dat het door GfK heeft laten uitvoeren. Daaruit blijkt dat Belgen het sociale netwerk vooral inschakelen om beroemde mensen te volgen. Het is daarbij niet verwonderlijk dat Instagram in de eerste plaats de visuele instincten van zijn gebruikers aanspreekt. Daarnaast is het netwerk in kwestie "zeer inspirerend", "wekt het de creativiteit", "verbreedt het de wereld" en "heeft het de meest creatieve en interessante mensen."
Belgen gebruiken Instagram het meest wanneer ze zich thuis ontspannen, blijkt uit de onderzoeksresultaten. Ze gebruiken het sociaal netwerk ook graag wanneer ze naar bed gaan, vlak voor het inslapen, of wanneer ze televisiekijken. Op reis of tijdens het wachten schakelen ze Instagram in. Mobiel scoort Instagram dan ook opvallend hoog. Gemiddeld gaan de respondenten meer dan tien keer per dag op Instagram. Veelal zijn het vrouwen: met 58% vrouwen en 42% mannen is het netwerk vrouwelijker dan het gemiddelde. Hieronder vindt u meer cijfers...
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]