Instagram pakt uit met de resultaten van een onderzoek dat het door GfK heeft laten uitvoeren. Daaruit blijkt dat Belgen het sociale netwerk vooral inschakelen om beroemde mensen te volgen. Het is daarbij niet verwonderlijk dat Instagram in de eerste plaats de visuele instincten van zijn gebruikers aanspreekt. Daarnaast is het netwerk in kwestie "zeer inspirerend", "wekt het de creativiteit", "verbreedt het de wereld" en "heeft het de meest creatieve en interessante mensen."
Belgen gebruiken Instagram het meest wanneer ze zich thuis ontspannen, blijkt uit de onderzoeksresultaten. Ze gebruiken het sociaal netwerk ook graag wanneer ze naar bed gaan, vlak voor het inslapen, of wanneer ze televisiekijken. Op reis of tijdens het wachten schakelen ze Instagram in. Mobiel scoort Instagram dan ook opvallend hoog. Gemiddeld gaan de respondenten meer dan tien keer per dag op Instagram. Veelal zijn het vrouwen: met 58% vrouwen en 42% mannen is het netwerk vrouwelijker dan het gemiddelde. Hieronder vindt u meer cijfers...
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]