Brugge is geen stad die ‘mediahub’ schreeuwt, en dat heeft zeker iets met het karakter van de lokale bevolking te maken. De Bruggelingen heten weliswaar fiere mensen te zijn, maar voelen blijkbaar niet de noodzaak om vaak in de schijnwerpers te staan.
Hoewel Roeselare en Kortrijk veruit de belangrijkste polen in het West-Vlaamse medialandschap zijn, is er voor de provinciehoofdplaats zeker ook een niet te versmaden rol weggelegd. Al lijken veel actoren er vooralsnog onder de radar te opereren. Buiten West-Vlaanderen is er relatief weinig aandacht voor wat er in Brugge gebeurt, maar dat komt wellicht omdat de zaken hier over het algemeen vrij vlot lopen, zo luidt het. “Bovendien zijn er weinig Brugse politici die als nationaal kopstuk worden uitgespeeld,” zegt correspondent Ken Pieters van Focus-WTV, de West-Vlaamse regionale televisiezender.
Lees het volledige artikel over Brugge als mediacity in PUB Magazine.
Business Development & Online Community Manager bij TADA
WIE ZIJN WE? TADA is een voortdurend groeiend lerend netwerk, dat bekend staat om […]
Market Intelligence Executive (media research) bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
Expert Business Intelligence bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
CLIENT SERVICES EXECUTIVE (SALES SUPPORT) bij VAR
Over Var Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]