Hoe kijkt Ludo naar werkmobiliteit?

Communication / Crea / News

Jobat lanceert een nieuwe oriëntatietool: het Mobiliteitskompas. Deze tool laat toe om je werkmobiliteit te vergelijken met die van anderen: niet alleen je woon-werkverkeer komt aan bod, ook de stress die ermee gepaard gaat en je flexibiliteit om je werkplek en -uren zelf te kiezen worden vergeleken. Als resultaat ontvang je de Mobiliteitsscore voor je situatie. Je kan jouw scores ook benchmarken met profielen met dezelfde functie en regio.

Met deze tool zet Jobat zijn missie verder om de referentie te vormen voor alle talent, zowel actief als latent. Naast salaris (met het Jobat Salariskompas als oriëntatietool) is werkmobiliteit een topic dat hoog op de agenda staat van de brede beroepsbevolking. Naar aanleiding van de coronacrisis bevindt het zich mogelijks zelfs op een scharniermoment. Het Mobiliteitskompas houdt voortaan de vinger aan de pols.

De gegevens die je invult in het kompas worden afgezet tegen de gegevens van 10.000 Vlamingen. Zij werkten mee aan het grote Mobiliteitsonderzoek (dat liep van mei – augustus 2020), een partnership met Antwerp Management School en hun leerstoel ‘Next Generation Work’ onder leiding van Prof. Dr. Peggy De Prins. De data van profielen die Jobat verzamelt via het kompas worden bovendien toegevoegd aan zijn ‘smart Jobat data’. Die worden op hun beurt ingezet om vacatures of employer branding campagnes van rekruteerders aan de juiste profielen te laten zien.

Hoe kijkt Ludo naar werkmobiliteit?

De lancering krijgt de komende weken de nodige media-aandacht. Jobat rekent hiervoor opnieuw op zijn ‘Go for Happy’ campagne met ‘Ludo’ als gekende protagonist (reclamebureau LDV United). Je ziet hem verschijnen in nieuwe televisie- en radiospots en printadvertenties.

Daarnaast krijgen het Mobiliteitskompas en het onderzoek dat eraan voorafging brede redactionele aandacht in onder andere Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.