Hoe Martini en Facebook de feestdagen vierden...

Martini

Crea / News

MartiniDe doelgroep van Martini, 18- tot 54-jarigen, besteedt steeds meer tijd aan de smartphone. Martini weet dan ook dat de mobiele News Feed interessant kan zijn is om zijn klanten te bereiken. Samen met Facebook ontwikkelde het een creatieve media- en meetstrategie om zijn doelen te behalen.

Met Facebooks Creative Shop ontwikkelde Martini een reeks mooie, bewegende cinemagraphs die vorig jaar bijvoorbeeld de feestdagen vierden in Martini’s eigenzinnige Italiaanse stijl. Ze communiceerden het eenvoudige idee dat op dat moment van het jaar, elk moment een goed moment is voor Martini. De advertenties toonden dat het product verschillende feestelijke momenten opfleurt. Samen met zijn mediabureau OMD koos Martini voor een media-aanpak op twee fronten. Het bedrijf gebruikte Facebooks bereik- en frequentietool om te verzekeren dat zijn boodschappen elke dag een groot publiek zouden bereiken, met een frequentie die het kon controleren. Op hetzelfde moment deed het een campagne op mobiele telefoons: met klanten praten op drukke winkelmomenten - zoals de weekends of kerstavond. Op zulke momenten zijn ze sneller geneigd om in te gaan op verkooppraatjes. Het resultaat: 30 punten hoger in recall, 7 punten hoger in in brand awareness en een gemiddelde viewing time van 11 seconden.