Hoe merken bouwen in digitale tijden?
De Online Professional Publishers Association (OPPA) publiceerde een aantrekkelijk vormgegeven publicatie met daarin 'research, insights and cases' over Building brands in a digital age. Enkele bevindingen:
46.841 respondenten hadden hun zeg over 144 campagnes gevoerd via leden van OPPA. 55% vond de advertentie positief. En 47% vond die geloofwaardig: ze moet dus niet altijd geloofwaardig te zijn om positief over te komen. 28% toonde zich bereid om het product te kopen, 17% zal over het merk spreken. Op OPPA-sites worden maandelijks gemiddeld 34,4 miljoen video's bekeken, door in totaal 5,9 personen. Een kijker bekijkt gemiddeld zes video's op sites van OPPA-leden. Kijken via desktop, smartphone en tablets zit in het algemeen in stijgende lijn, maar tablets stagneren op dit moment wel. Meer dan 80% van de internetgebruikers komen op OPPA-sites terecht. En native advertising? Van de 41 websites van OPPA-leden zijn er 38 die een vorm van native advertising aanbieden.
Meer cijfers vindt u in de publicatie zelf...
OPPA-buildingbrands
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]