Hoe reageren mensen écht op bioscoopreclame?

Brightfish gezichtsdetectie

Media / News / Research

Campagnelogo Bigger Screen Bigger Smile
Als bioscoopregie is Brightfish naar eigen zeggen 100% overtuigd van de impact van het grote scherm: een hogere emotionele beleving en meer aandacht. Dat bewijst de regie nu niet alleen met resultaten uit een nieuw biometrisch onderzoek, men toont ook de echte reacties van de mensen. Onlangs zorgde Brightfish met adverteerder Hello Bank voor een verrassing in de bioscoopzaal. Terwijl hun spot vertoond werd op het grote scherm, filmde Brightfish met een verborgen camera de nietsvermoedende bioscoopbezoekers en beloonde men de breedste lach met een grote verrassing. Het resultaat? Bigger screen, bigger smile! Die reacties werden vastgelegd in een video.

Screenshot gezichtsdetectie

Bovendien: samen met onderzoeksbureau Profacts deed Brightfish een vergelijkend biometrisch onderzoek naar de reclamebeleving op verschillende schermformaten. Hieruit blijkt dat bioscoopbezoekers 55% meer positieve emoties vertonen bij het kijken van reclame op groot scherm, vergeleken met andere schermen. Deze positieve emoties zorgen voor een betere memorisatie van de reclameboodschap en voor een sterke impact op de merkperceptie. Ontdek nog meer boeiende resultaten op de website van Brightfish.