‘Hoeveel was ’t?' bij ALDI?

Crea / News

Het belang van een goed gevulde winkelkar voor een lage prijs is tijdens de coronacrisis fors gegroeid. Klanten kunnen bij ALDI terecht voor een complete én goedkope kar. De keten focust met zijn nieuwe campagne “Hoeveel was ’t?” op het recent gewijzigde consumentengedrag. De campagne (in samenwerking met The Backroom en Publicis Media) loopt tot eind juni.

In deze nieuwe campagne toont ALDI dat klanten bij hen aan het juiste adres zijn. “De coronacrisis schudt de markt stevig door elkaar en heel wat klanten zijn tijdens de coronacrisis onzeker geworden over hun financiële toekomst," zegt Isabel Henderick, managing director Marketing & Communication bij ALDI. “We stellen vast dat de klant meer dan ooit belang hecht aan lage prijzen, verse producten, promoties, snel winkelen en proximiteit. ALDI beantwoordt aan al deze noden.”

Focus op kassaticket

De nieuwe campagne toont 4 herkenbare gezinssituaties: een jong gezin met kinderen, een koppel zonder kinderen, een seniorenkoppel en een single. Telkens is de verrassing groot bij het zien van de lage prijs op het kassaticket. “Met de nieuwe campagne speelt ALDI in op de fors toegenomen interesse in de eindafrekening op het kassaticket. De klant wordt bij de discounter steeds aangenaam verrast: boodschappen voor een volledige week tegen een lage prijs,” vervolgt Henderick. De kassatickets die in de campagne getoond worden, zijn ook online raadpleegbaar. “Zo kan de consument zelf zien dat ALDI woord houdt,” zegt Henderick.

De campagne zal ondersteund worden met tv-spots, via de radio, digitaal en print. Samen met de campagne zal ALDI straffe promo’s voeren op zijn versassortiment en worden prijswinnende ALDI-producten extra in de verf geplaatst.