Hoger of lager met campagne voor Play Nostalgie TOP 3000

Crea / News

Op maandagochtend 11 maart was luisteraar Kristof tijdens de Kick Off Show de eerste om in Leuven op de startknop van de Play Nostalgie TOP 3000 te drukken. Drie weken lang passeren 3000 pop-classics uit de voorbije decennia de revue. De lancering van de TOP 3000 wordt ondersteund door een multimediale campagne op tv, radio, online, print en affichage.

“We vertrokken van hele concrete muzikale vragen aan de luisteraar: ‘Happy’ dat Pharrell Williams op 285 stond? Moet Stromae een ‘Formidable’ duw in de rug? Moet Van Halen de ‘Jump’ naar voor of één naar achter? De luisteraar besliste. Zo kwamen we tot onze nieuwe TOP 3000. En wat blijkt? Onze nieuwe lijst heeft alles wat een toplijst moet hebben, maar werd door onze luisteraars toch behoorlijk door mekaar geschud. Met grote dank aan Stijn Gansemans en Paul Popelier die voor ons een simpele maar geniale campagne uitwerkten op basis van legendarische platenhoezen,” zegt station manager Jo Nachtergaele.

Credits:

TV / Socials

  • Advertiser: Sofie Callewaert, Marie Van Rompaey
  • Creatives: Stijn Gansemans, Paul Popelier
  • Animatie: Tom Guzzo
  • Fotografie: Ploton
  • Socials: Silke De Kempeneer, Ranaa Tasatan
  • Mediaplanning ATL: ​ Marie Van Rompaey
  • Mediaplanning Socials: Springbok

Radio

  • Copy: Kevin De Geest, Johan Copermans
  • Audio Designers: Thomas Rottier, Kristof Standaert
  • Planning: Werner Stockaer

Print

  • Fotograaf: Ploton
  • Design: Ranaa Tasatan
  • Mediaplanning: Marie Van Rompaey