Hornbach pimpt Duitse toiletten

Crea / News

Hornbach toilet Het is een van de laatste taboes, laat het dus maar aan de Duitse natie over om eerst een duik te nemen in..... toiletten. Ja, de verborgen, vaak verwaarloosde en liefst zelfs vergeten 'kleinste kamer' speelt een hoofdrol in de nieuwe herfstcampagne van Hornbach. Samen met creatieve partner Heimat Berlin benadrukt de Duitse doe-het-zelfketen op een nieuwe manier zijn badkamerkennis - terwijl de notie van goede smaak aantoonbaar zo ver mogelijk wordt opgerekt. In plaats van een traditionele tv-campagne met ambitieuze badkamers, vragen Hornbach en Heimat de inwoners van Berlijn om het toilet te ervaren. In het openbaar. En dus bouwden men een echt monument in het centrum van Berlijn, gewijd aan de kleine troon van het huis.ODS_Presse_6_RGB
Met 'Een monument tegen de stilte' schijnen Hornbach en Heimat de schijnwerpers op het toilet - gericht op de betekenis ervan voor het individu in deze moderne tijd. Om dit doel te bereiken hebben ze letterlijk het ultieme toilet in het midden van Berlijn gecreëerd 'uit alles wat in het Hornbach productassortiment verkrijgbaar is', gecombineerd met 3D-projecties, vibrerend geluid en tactiele materialen. Honderd speciaal geselecteerde gasten werden uitgenodigd om plaats te nemen en hun ervaringen te delen. Onder hen een darmtherapeut, een wetenschapper, een natuurgeneeskundige, een natuurgeneeskundige en diverse ‘gewone mensen’. De bijbehorende online-film is een documentaire die het proces van naar het toilet gaan in drie delen vastlegt: terugtrekking, spijsvertering en verlichting. Zoals Hornbach zegt: 'Het is tijd om erover te praten'.

CREDITS
Campaign: The Hornbach toilet. A monument against silence.’
Media (international): digital (video, display, social media), cinema, out-of-home
Agency: Heimat, Berlin
Film-Production: BenteleBecker Bewegtbild GmbH
Set construction, sound design: m box Bewegtbild GmbH
Direction: Jan Hendrik Becker, Ulrich Bentele
Music: Perkypark Musik GmbH (Peter Hayo)ODS_Presse_5_RGB