Tuin- en dierwinkelketen Horta koos na competitie voor Bubka om zijn rebranding en communicatie in goede banen te leiden. De uitbreiding naar het Franstalig landsgedeelte en de opening van nieuwe filialen vroeg om een nieuwe dynamiek. Bubka’s langetermijnvisie voor merkpositionering, merkarchitectuur en winkelconcepten overtuigde.
“Met de nieuwe positionering, en de eerste declinaties op radio, stomen we Horta klaar voor de toekomst,” verduidelijkt client service director Michel Laukens. “De aangepaste look & feel en de nieuwe brandstory die we ontwikkelden, versterken niet alleen wat Horta als merk al heeft verworven, maar brengen ook detail en uitbreidingsmogelijkheden. We maken Horta als expert tegelijk ook eigentijdser en boren een nieuw potentieel van het merk aan. Vanuit een goed begrip van de behoeften en drivers van de Horta-klanten zetten we in op een consumentgerichte aanpak en inspiratievolle communicatie. We willen Horta laten uitgroeien tot thought leader voor alles wat met het buitenleven te maken heeft.”
De hernieuwde positionering werd vertaald in een reclameconcept waarvan de eerste spot vanaf eind februari op de radio te horen is, naar aanleiding van de Horta Gazondag op 3 maart. In de spot leren we Jean kennen, die de Horta Gazondag viert samen met zijn geliefde grassprietjes. Voor Jean is het simpel: wie echt een gezond groen gazon wil, moet bij Horta zijn!
Credits
Klant: Horta – ATD nv
Account team: Thomas Faes, Michel Laukens
Creative Director: Ben Van Asbroeck
Creative team: Stinus Van Grieken, Christophe Vanheyghen, Christopher Gelder
Strategic Direction: Raf Van Raemdonck
Sound: Het Geluidshuis