Hotel Hungaria en Test Aankoop experimenteren

Crea / News

Consumenten zitten vandaag met heel wat vragen. Neem nu de torenhoge energieprijzen: ‘welke energieleverancier past het best bij mij?’, ‘zou ik beter switchen?’ en ‘waar vind ik een betrouwbare vakman om mijn woning te isoleren?’. Test Aankoop kan die vragen beantwoorden. Waarom? Omdat Test Aankoop 100% onafhankelijk en volledig neutraal is. Geen producentenpraatjes dus, maar eerlijke antwoorden die ons allemaal helpen om de juiste en prijsbewuste keuzes te maken. “Vroeg of laat worden we allemaal geconfronteerd met oneerlijke praktijken of situaties waar je in je eentje machteloos staat. Daarom heeft 100% van de Belgen baat bij een onafhankelijke organisatie als Test Aankoop”, stelt Bout Holtof, creatief directeur bij Hotel Hungaria, “Die boodschap konden we vertellen in een typisch reclamespotje, of gewoon bewijzen. We kozen bewust voor dat laatste”.

In een experiment bracht Hotel Hungaria 36 mensen samen en vuurde er een reeks vragen op af. Bijvoorbeeld: ‘was je al eens het slachtoffer van phishing?’ en ‘Vind je de energieprijzen te hoog?’ Wie zich aangesproken voelde, moest een stap naar voor zetten. Na 8 vragen bleef niemand meer over. Anders gezegd: 100% van de Belgen heeft baat bij een onafhankelijke consumentenorganisatie. Met de beelden van het experiment werd een televisiespot en social content gemaakt. Op Facebook brengt men herkenbare portretjes en in Instagram Stories kunnen mensen met de vragen-sticker hun bezorgdheden delen. En terwijl we in de televisiespot kennismaken met de bekommernissen van de gemiddelde Belgische consument, duiken we in het nieuwe radioformat in het hoofd van individuele consumenten. We ontdekken vragen waar we eigenlijk allemaal mee worstelen. Telkens met het antwoord: blijf niet met je vragen zitten. Test Aankoop beantwoordt ze. 100% onafhankelijk, volledig neutraal. "Hotel Hungaria begrijpt ons DNA heel goed: de bewuste keuze om onze maatschappelijke relevantie met een experiment aan te tonen en niet op een typisch reclamische manier te vertellen, vind ik sterk”, zegt Bettina Wasteels, head of Marketing en Sales bij Test Aankoop.

CREDIT LIST 

Klant: Test Aankoop

Bureau: Hotel Hungaria

Creatief Directeur: Bout Holtof

Strategie: Joris Joosten

Account team: Lore Peersman, Oriana Smolders

Executive producer: Lieke Lens

Producer: Jaana Hombroux, Julie Desendere

Regisseur: Tobias Deruwe

DOP: David Doom

Editor: Pandemie

Radioproductie en audio: Raygun