Mensen raken, doen lachen, entertainen, laten shinen... daar doen ze het naar eigen zeggen bij VTM voor. Dat levert niet alleen trouwe fans op maar ook mooie reacties, likes en complimenten. En die bleken een bron van inspiratie om het nieuwe najaar voor te stellen met Daar Doen We Het Voor: een stand-upcomedyshow van Jens Dendoncker, produced en directed door Hotel Hungaria.
Tweehonderd nietsvermoedende VTM-kijkers werden met een smoesje naar de zaal gelokt. “Maar er is telkens een reden. Elke genodigde uitte online zijn of haar liefde voor VTM,” vertelt Maria Lise van Lente, creatief directeur entertainment bij Hotel Hungaria. “En nu spelen ze de hoofdrol in een wervelende show die verklapt welke mooie, warme en spannende televisie VTM voor Vlaanderen in petto heeft.”
Eén voor één pikte Jens de fans uit het publiek. Zo kreeg Anneke, die op Facebook liet weten dat ze Jens amper begrijpt, Danny Verstraeten als simultane tolk. Voor Sander, die op Instagram duidelijk maakte dat hij genoeg had van spoilers, werd een speciale, niets onthullende trailer van De Verraders gemaakt. Presentator Jens werd zelf in het ootje genomen door kleine fan Siebe. En er werden set props uitgedeeld.
“Ook in de campagne gebruiken we de reacties van kijkers op de socialmediakanalen van VTM als inspiratie,” gaat Bout Holtof, creatief directeur bij Hotel Hungaria verder. “Zo maakte Jens speciale trailers voor speciale wensen van kijkers. Het is heel boeiend om te zien hoe geweldig entertainment evolueert naar een imagocampagne op lange termijn. En daar doen wij het bij Hotel Hungaria dan weer voor.”
Voor de campagne sloegen Hotel Hungaria en VTM de handen in elkaar. “Zo werd Daar Doen We Het Voor een échte 360°-campagne. Het is de naam van een televisieprogramma op VTM en VTM GO, maar ook de koepel voor de najaarspresentatie, de lijn voor een imagocampagne op social en de zender zelf én last but not least, het thema voor een interne campagne,” vult Jan Dejonghe, creatief directeur VTM, aan.
Credits
Client: VTM - Tina Put, Dorien Claes, Sofie Verstreken
Creative Director VTM: Jan Dejonghe
Creative Director Hotel Hungaria: Bout Holtof
Creatives Hotel Hungaria: Eva De Jonckheere, Bart Gielen
Account team: Anton Roef
VTM Creative: Shanah Camerlynck, Tim Hautekiet, Frederik El Masri,Pauline Libeert, Walter Hilhorst, Ruben Debusschere, Arne Demulder, Josefien Ryckeboer, Laura Verbeke
Customer service VTM: Elien Kok
Regie: Maria van Lente, Julie Van Beek, Koen Burssens, Hans Pannecoucke
DOP: Michael De Moor
Grading: June Verelst
Editor: Bill Caron, June Verelst, David Goemaere, Ronny Nollet
Sound: MOSpost - Filip Jacobs