Hotel Hungaria kweekt gezonde gewoontes op school met Snack & Chill

Crea / News

Voorverpakte chocoladewafels tijdens de pauze, zo 2021! Hoog tijd voor een gezellige Snack & Chill-bar met tropisch fruitwater en gepimpte groentehapjes. Hotel Hungaria trapt de tweede Snack & Chill-campagne van het Vlaams Instituut Gezond Leven op gang met sappige slogans, juicy videotestimonials en een gezonde dosis influencercontent.

Na een eerste succeseditie lanceren het Vlaams Instituut Gezond Leven, VLAM en partners samen met Hotel Hungaria een nieuwe campagne voor Snack & Chill. Met het project bieden ze scholen in het (buiten)gewoon onderwijs gezonde en betaalbare snacks aan. Hoe? Met een leuke schoolbar, een flinke portie leerlingenparticipatie en een gezond en seizoensgebonden aanbod groenten en fruit. En dat laatste met focus op producten van bij ons.

Hoe overtuig je een school om mee op de groente- en fruitkar te springen? Hotel Hungaria kiest voor een digitale aanpak met gerichte advertentiecampagnes en sappige slogans zoals ‘Slimme leerlingen verdienen brain food’. Zo (ver)leidt Snack & Chill leerlingen en leerkrachten richting de inschrijvingspagina. In de bijhorende testimonial video’s en afgeleiden vertellen leerkrachten en leerlingen die meededen aan de vorige editie hoe Snack & Chill een vaste waarde op school is geworden.

Influencers snacken mee

Heerlijke viben op de speelplaats met een gezonde snack, dat zijn pas #GOALS. Of hoe zeggen tieners dat tegenwoordig? Om zoveel mogelijk leerlingen uit het secundair onderwijs aan te spreken in hun eigen taal schakelde Hotel Hungaria de hulp in van internetfenomenen Gerben Tuerlinckx en Lilqra (Meddy Akimana). Als Snack & Chill-ambassadeurs ondersteunen ze de campagne met eigen content en zullen ze elk ook een van de deelnemende scholen verrassen met een bezoek.

Meer info opwww.snackenchill.be.