De WWF is begin deze zomer in samenwerking met FSC België (Forest Stewardship Council) een nationale campagne gestart om een duurzaam en verantwoord bosbeheer te promoten. De campagne vraagt de klanten van grote winkelketen om hun ogen open te houden als ze hout of producten op basis van hout kopen. Ze moedigt hen aan deze alleen te kopen als ze het label FSC dragen.
De ontbossing en achteruitgang van 's werelds bossen en wouden blijft een enorm probleem. Die evolutie stoppen is nochtans één van de doeltreffendste manieren om ons klimaat te beschermen. Meer dan 1,6 miljard mensen over de hele wereld zijn rechtstreeks afhankelijk van bossen en wouden, net als honderdduizenden soorten dieren en planten - waarvan er vele sterk bedreigd zijn. Door hout en producten op basis van hout te verkiezen, kunnen u en ik de problemen mee helpen oplossen.
Bureau van dienst is Federate. De campagne omvat drie grappige advertenties. Die kunt u in in de meeste winkels van Brico, Casa et Carrefour zien.
Credits
Advertised brand: WWF BELGIUM
Client Contact : CAROLE DETROZ, CHARLOTTE GIJSSELS, CHARLES SNOECK, JULIE VAN KEMPEN
Advertising Agency: FEDERATE, BRUSSELS, BELGIUM
Agency website: www.federate.eu
Creative Director: DENIS DUBRULLE, THOMAS DANTHINE
Creation : DENIS DUBRULLE, THOMAS DANTHINE
Graphic Design : AURELIE PRESTIGIACOMO
Project Management : YANA HUYGENS
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]