Untitled Workers Club, GAIA en de vette levers

Untitled Workers Club en GAIA zeggen al jaren ‘nee’ tegen foie gras. Toch blijven te veel mensen — voornamelijk tijdens de feestdagen — dit dieronvriendelijk product serveren en consumeren. Iedereen weet hoe foie gras geproduceerd wordt. Het leed van de eenden en ganzen raakt sommige consumenten niet. Vaak omdat ze de pijn van deze dieren niet voelen. Vandaar dat ze bij Untitled Workers Club deze gruwelijke praktijken dit jaar ‘projecteren’ naar de mens: Hoeveel zou een mens dagelijks gedwongen moeten eten om een vette lever te krijgen? Wat zou er twee à drie keer per dag in onze keel geduwd worden?
Het gevolg zijn twee spotjes met een schokeffect. Je voelt de pijn. De spotjes zijn gelukkig fictie, de realiteit van de eenden en ganzen die gekweekt worden voor foie gras productie zijn dat spijtig genoeg niet. Daarom roepen de spotjes op om ‘nee’ te zeggen tegen foie gras. Iedereen die het eet, zorgt ervoor dat de folterpraktijken in stand worden gehouden.
De spotjes verschijnen in Wallonië en Vlaanderen op TV en worden eveneens in social media ingezet.
Technische Fiche
Client: Gaia
Marketing Manager: Ann De Greef
Agency: Untitled Workers Club
Concept & creatie: Christophe Ghewy
Project management: Arnar Gunnlaugsson
Productiehuis: Borgerhoff & Lamberigts
Producer: Brechtje Dupourcq
Regisseur: Eva Cools
Sound: Sonhouse
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]