Moeten celebrity's vanaf morgen elke Instagram-post waarop een merk te zien is systematisch starten met “#reclame”? Kunnen topsporters die gratis testproducten ontvangen van een sportmerk hun enthousiasme voor dat product nog ongestraft delen op hun Facebook-fanpagina? En zijn recensies van de nieuwste online games, gepubliceerd op een gameblog, plots advertorials? De ACC (Association of Communication Companies) organiseert een Masterclass nieuwe regulering ‘online influencers’ die op 12 november in Brussel plaatsvindt.
Aanleiding zijn de ‘Aanbevelingen voor online Influencers’ (zie de eerdere berichtgeving van PUB hierover) die de Raad voor de Reclame publiceerde, als antwoord op de guidelines die de FOD in mei uitbracht en onmiddellijk weer introk. De aanbevelingen van de Raad voor de Reclame zijn een zelfregulerend kader, uitgewerkt en dus gedragen door zowel sector als influencers, en dit in reactie op het uitblijven van concrete actie door de FOD Economie. Tijdens de masterclass zullen de ACC, WE MEDIA, de Raad voor de Reclame en de JEP in detail toelichten hoe online influencers en bedrijven op een correcte manier aan de slag kunnen met influencermarketing. Gespecialiseerde advocaten van KOAN geven ook toelichting over de juridische kant van het verhaal. Op de masterclass zullen zowel bedrijven als influencers aanwezig zijn. Hun verschillende visies op dit thema leveren ongetwijfeld interessante verhalen op.
Inschrijven kan door een mail te sturen naar Twiggy Caels van ACC Belgium.
Senior Strategic Influencer Marketing Expert bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Strategic Influencer Marketing Expert About Influo Influo […]
Senior Sales Manager bij Influo
INFLUO is looking for a Senior Sales Manager About Influo Influo is a […]
Manager Externe Communicatie (m/f/x) bij Actiris
De functie in het kort Actiris is op zoek naar een enthousiaste (m/f/x) […]
Marketing & Communication Manager bij Mediamixer
Wij zijn MediaMixer. Wij mixen media. Wij gaan voor de perfecte blend van […]