Houden celebrity's van #reclame?
Moeten celebrity's vanaf morgen elke Instagram-post waarop een merk te zien is systematisch starten met “#reclame”? Kunnen topsporters die gratis testproducten ontvangen van een sportmerk hun enthousiasme voor dat product nog ongestraft delen op hun Facebook-fanpagina? En zijn recensies van de nieuwste online games, gepubliceerd op een gameblog, plots advertorials? De ACC (Association of Communication Companies) organiseert een Masterclass nieuwe regulering ‘online influencers’ die op 12 november in Brussel plaatsvindt.
Aanleiding zijn de ‘Aanbevelingen voor online Influencers’ (zie de eerdere berichtgeving van PUB hierover) die de Raad voor de Reclame publiceerde, als antwoord op de guidelines die de FOD in mei uitbracht en onmiddellijk weer introk. De aanbevelingen van de Raad voor de Reclame zijn een zelfregulerend kader, uitgewerkt en dus gedragen door zowel sector als influencers, en dit in reactie op het uitblijven van concrete actie door de FOD Economie. Tijdens de masterclass zullen de ACC, WE MEDIA, de Raad voor de Reclame en de JEP in detail toelichten hoe online influencers en bedrijven op een correcte manier aan de slag kunnen met influencermarketing. Gespecialiseerde advocaten van KOAN geven ook toelichting over de juridische kant van het verhaal. Op de masterclass zullen zowel bedrijven als influencers aanwezig zijn. Hun verschillende visies op dit thema leveren ongetwijfeld interessante verhalen op.
Inschrijven kan door een mail te sturen naar Twiggy Caels van ACC Belgium.
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]