Houden celebrity's van #reclame?

Marketing / Media / News

influencer bruno-gomiero-94171-unsplashMoeten celebrity's vanaf morgen elke Instagram-post waarop een merk te zien is systematisch starten met “#reclame”? Kunnen topsporters die gratis testproducten ontvangen van een sportmerk hun enthousiasme voor dat product nog ongestraft delen op hun Facebook-fanpagina? En zijn recensies van de nieuwste online games, gepubliceerd op een gameblog, plots advertorials? De ACC (Association of  Communication Companies) organiseert een Masterclass nieuwe regulering ‘online influencers’ die op 12 november in Brussel plaatsvindt.
Aanleiding zijn de ‘Aanbevelingen voor online Influencers’ (zie de eerdere berichtgeving van PUB hierover) die de Raad voor de Reclame publiceerde, als antwoord op de guidelines die de FOD in mei uitbracht en onmiddellijk weer introk. De aanbevelingen van de Raad voor de Reclame zijn een zelfregulerend kader, uitgewerkt en dus gedragen door zowel sector als influencers, en dit in reactie op het uitblijven van concrete actie door de FOD Economie. Tijdens de masterclass zullen de ACC, WE MEDIA, de Raad voor de Reclame en de JEP in detail toelichten hoe online influencers en bedrijven op een correcte manier aan de slag kunnen met influencermarketing. Gespecialiseerde advocaten van KOAN geven ook toelichting over de juridische kant van het verhaal. Op de masterclass zullen zowel bedrijven als influencers aanwezig zijn. Hun verschillende visies op dit thema leveren ongetwijfeld interessante verhalen op.
Inschrijven kan door een mail te sturen naar Twiggy Caels van ACC Belgium.