Heb je ooit printerwoede gevoeld? HP heeft niet alleen naar je geluisterd, maar besloot het ook aan te pakken. In samenwerking met AKQA Kopenhagen en HAMLET Brussel introduceert HP "Made to be Less Hated", een gedurfde campagne voor haar printfuncties die de universele afkeer van printers erkent.
Zekerheid van installatie met de HP Smart-app, zelfherstellend WiFi, Instant Ink-levering en duurzame, voordelige navulbare inkttanks. HP's printfuncties pakken de meest frustrerende printerproblemen aan. Zeg vaarwel tegen gebruikelijke ergernissen en hallo tegen bespaarde tijd, geld en, het belangrijkste, je gezonde verstand. Onder regie van Daniel Lundh, via het internationale productiehuis HAMLET, legt de campagne "Made to Be Less Hated" de rauwe menselijke emoties vast die worden opgeroepen door printerproblemen - van woede tot lachen, tranen of apathie. Herkenbare maar gedramatiseerde situaties zorgen voor impactvolle en geestige tv-commercials, posters, socialemediaberichten, POS-materiaal en webbanners, die breken met de doorgaans saaie communicatie in de industrie.
https://vimeo.com/891466251
https://vimeo.com/891468065
https://vimeo.com/891470023
Deze campagne, die werd gelanceerd in Scandinavië, de Benelux, Ierland en het Verenigd Koninkrijk, heeft huiskamers veroverd en weerklank gevonden bij huidige en potentiële printerbezitters in heel Europa. De olifant in de printerkamer onder ogen zien was misschien een gewaagde zet, maar HP's oprechte en bescheiden aanpak heeft er de meest effectieve campagne ooit van gemaakt.
Credits
Client: HP
Title: Made To Be Less Hated
HP: Lance Hill, Hector Joaquin Rodriguez Lopez, Judith Calendly
Agency: AKQA (Copenhagen)
Managing Director: Steffen Blauenfeldt Otkjaer
Director of Creative Delivery: Louise Birk Arnbjerg
Associate Director of Creative Delivery: Sean Manion
Senior Producer: Thomas Hoeffner
Producers: Alex Woehlk, Rikke Gjerulff
Executive Creative Director: Nicolai Smith
Associate Creative Director: Noé Sato
Senior Copywriter: Arendse Rohland
Senior Art Directors: Bruno Marconi, Natalie Kocsis
3D Artist: Shiko Murai, Niels Otto
Junior Art Director: Gustav Nielsen
Junior Designer: Damon Asadi
Senior Motion Designer: Thor Hedegaard Hansen
Motion Designer: Nicolai Munch
Strategy Director: Rob Jameson
Strategist: Anna Rabe
Associate Media Director: Chris Stander
Production Company: HAMLET
Director: Daniel Lundh
Executive Producers: Ruben Goots, Jason Felstead, Mathias Kerner
Producer: Robin Paul
Post-Producer: Dominique Ruys
Director of Photography: Sander Vandenbroucke
Casting Director: Louis Pons
Production Designer: Aaron De Keyzer, Studio Cachet
Make-up: Emilie De Roo
Editor: Nicklas Amin, Aleš Valtr
Music: Gregory Caron
Sound Design: Gregory Caron
Color Grader: Xavier Dockx
Image Post-Production Cy: Xav & Coco
Photographer: Daniil Lavrovski
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]