HP, AKQA en Hamlet zetten printerhaat om in printoplossingen

Crea / News

Heb je ooit printerwoede gevoeld? HP heeft niet alleen naar je geluisterd, maar besloot het ook  aan te pakken. In samenwerking met AKQA Kopenhagen en HAMLET Brussel introduceert HP "Made to be Less Hated", een gedurfde campagne voor haar printfuncties die de universele afkeer van printers erkent.

Zekerheid van installatie met de HP Smart-app, zelfherstellend WiFi, Instant Ink-levering en duurzame, voordelige navulbare inkttanks. HP's printfuncties pakken de meest frustrerende printerproblemen aan. Zeg vaarwel tegen gebruikelijke ergernissen en hallo tegen bespaarde tijd, geld en, het belangrijkste, je gezonde verstand. Onder regie van Daniel Lundh, via het internationale productiehuis HAMLET, legt de campagne "Made to Be Less Hated" de rauwe menselijke emoties vast die worden opgeroepen door printerproblemen - van woede tot lachen, tranen of apathie. Herkenbare maar gedramatiseerde situaties zorgen voor impactvolle en geestige tv-commercials, posters, socialemediaberichten, POS-materiaal en webbanners, die breken met de doorgaans saaie communicatie in de industrie.

https://vimeo.com/891466251

https://vimeo.com/891468065

https://vimeo.com/891470023

Deze campagne, die werd gelanceerd in Scandinavië, de Benelux, Ierland en het Verenigd Koninkrijk, heeft huiskamers veroverd en weerklank gevonden bij huidige en potentiële printerbezitters in heel Europa. De olifant in de printerkamer onder ogen zien was misschien een gewaagde zet, maar HP's oprechte en bescheiden aanpak heeft er de meest effectieve campagne ooit van gemaakt.

Credits

Client: HP

Title: Made To Be Less Hated

HP: Lance Hill, Hector Joaquin Rodriguez Lopez, Judith Calendly

Agency:                                   AKQA (Copenhagen)

Managing Director:                   Steffen Blauenfeldt Otkjaer

Director of Creative Delivery:     Louise Birk Arnbjerg

Associate Director of Creative Delivery: Sean Manion

Senior Producer:                      Thomas Hoeffner

Producers:                               Alex Woehlk, Rikke Gjerulff

Executive Creative Director:      Nicolai Smith

Associate Creative Director:      Noé Sato

Senior Copywriter:                    Arendse Rohland

Senior Art Directors:                 Bruno Marconi, Natalie Kocsis

3D Artist:                                  Shiko Murai, Niels Otto

Junior Art Director:                    Gustav Nielsen

Junior Designer:                       Damon Asadi

Senior Motion Designer:            Thor Hedegaard Hansen

Motion Designer:                      Nicolai Munch

Strategy Director:                     Rob Jameson

Strategist:                                Anna Rabe

Associate Media Director:         Chris Stander

 

Production Company:               HAMLET

Director:                                   Daniel Lundh

Executive Producers:                Ruben Goots, Jason Felstead, Mathias Kerner

Producer:                                 Robin Paul

Post-Producer:                         Dominique Ruys

Director of Photography:           Sander Vandenbroucke

Casting Director:                       Louis Pons

Production Designer:                Aaron De Keyzer, Studio Cachet

Make-up:                                 Emilie De Roo

Editor:                                      Nicklas Amin, Aleš Valtr

Music:                                      Gregory Caron

Sound Design:                         Gregory Caron

Color Grader:                           Xavier Dockx

Image Post-Production Cy:       Xav & Coco                 

 

Photographer:                          Daniil Lavrovski