HP, een flexibele en immersieve IT’er
Sinds 17 maart weten we welke merken de harten en de portemonnee van de Belgen in 2019 hebben veroverd. In de IT-categorie is dat HP. Best Brands vertelt ons waarom het merk een verdiende winnaar is.
“Met de hoogste score op Share of Market en Share of Soul in de IT-categorie wint HP dit jaar de Best IT Brand award. Apple staat met een lagere Share of Market en Share of Soul op de tweede plaats. Microsoft eindigt derde met het laagste marktaandeel van de drie. Alle andere merken volgen echter op grote afstand. Apple en HP scoren zeer hoog op Share of Market in vergelijking met hun concurrenten en Microsoft haalt de top drie dankzij een hoge Share of Soul.
Wat van HP’s visie een winnende visie maakt, is dat het bedrijf zich voortdurend aanpast aan zijn consumenten. HP gelooft immers dat computers zich moeten aanpassen aan de behoeften van mensen en niet andersom. Het merk wil uitbreiden in zowel diensten als oplossingen en de gebruikers meer vrijheid geven in de manier waarop ze een computer gebruiken. Door middel van data en AI slaagt HP erin om PC-ervaringen opnieuw uit te vinden. Zo levert het meeslepende ervaringen en kwaliteit aan alle klanten.
HP blijft trouw aan zijn doelstellingen en heeft geen moeite gehad om zich aan te passen aan de gewoontes van de gebruikers, zoals het feit dat ze hun computer voor meer dan alleen werk of onderzoek inschakelen. Vandaag grijpen veel gebruikers, professioneel of niet, naar hun computer voor creatieve doeleinden zoals video, fotografie, design en videoblogging. HP richt zich op het aanbieden van een platform dat het voor mensen gemakkelijker maakt om zich op een creatieve manier uit te drukken.
Computers worden ook gebruikt voor mediaconsumptie, meer bepaald het bekijken van films en tv-programma’s of gaming, wat een groeiende activiteit is. De convertible touchscreens van HP behoren nog steeds tot de meest aantrekkelijke opties voor mensen die van mediaconsumptie of gaming houden. Beide categorieën kennen dan ook een sterke groei.
Een andere verandering op vlak van consumptie, waaraan HP zich met succes heeft aangepast, is het feit dat professionele of persoonlijke videogesprekken niet meer uitsluitend in gesloten ruimtes plaatsvinden. Vandaag kunnen zulke gesprekken overal en op elk moment plaatsvinden. Dat heeft HP ertoe aangezet om conferencing-oplossingen van hoog niveau te creëren die bovendien ook de privacy van de gebruiker garanderen.
Daarnaast erkent HP het belang van andere trends zoals immersieve ervaringen, 3D-transformatie, internet of all things, smart machines en duurzaamheid. Het bedrijf begrijpt deze trends en combineert ze met een technologische visie om zo nieuwe kansen voor markttransformatie en toekomstig succes te identificeren.
HP identificeert voortdurend nieuwe technologieën en bedrijfsmodellen terwijl het nieuwe ervaringen creëert of heruitvindt voor iedereen. Dit is het soort mindset dat ervoor zorgt dat het merk wereldwijd een evenwichtige groei blijft kennen. Dat maakt van HP dan ook de logische winnaar van de Best IT Brand award.”