HSBC op vingers getikt voor greenwashing
De Britse toezichthouder voor reclame heeft twee advertenties van HSBC verboden omdat ze "misleidend" waren over de inspanningen van het bedrijf om de klimaatverandering aan te pakken. De Advertising Standards Authority (ASA) vindt met andere woorden dat de bekende bankinstelling aan greenwashing doet. Er ontbrak volgens de ASA "materiële informatie" over de activiteiten van HSBC. De twee advertenties zijn intussen ingetrokken en de bank beseft naar eigen zeggen haar verantwoordelijkheid om beter te doen voor het klimaat én om haar klanten hierover correct te informeren.
Hoe het beter kan? Reserveer hier uw ticket voor Orbit by PUB 2022.
Photo by Dominic Spohr on Unsplash
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]
Account Manager bij AdSomeNoise
Got the commercial and social spark that ignites opportunities and warms up clients? […]