Huawei lanceert StorySign voor dove kinderen

Crea / Marketing / News

Huawei Huawei lanceerde StorySign; een app die het voorleesmoment verrijkt van dove kinderen en hun ouders. De applicatie maakt deel uit van een grote eindejaarcampagne rond geletterdheid bij dove kinderen. Centraal staat een campagnefilm die geregisseerd werd door Chris Overton, bekend voor zijn veelgeprezen kortfilm The Silent Child, waarvoor hij een Oscar kreeg. In België werkt Huawei samen met voetbalclub Anderlecht rond een speciale wedstrijd voor dove supporters, en met Musketon, die samen met zijn Ship Of Fools-gezelschap werkt aan een wall-painted animation.Huawei

De lancering van StorySign gaat gepaard met een grootscheepse eindejaarcampagne. Centraal daarin staat een kerstfilm waarin de hoofdrol is weggelegd voor de zevenjarige actrice Maisie Sly, die samen met Overton meewerkte aan de Oscar-winnende kortfilm The Silent Child. In de film zie je een jong meisje dat worstelt om samen met haar vader te lezen op kerstavond. Wanneer ze ‘s nachts naar beneden sluipt om te neuzen in haar cadeaus, ontmoet ze de kerstman die een boek voor haar heeft meegenomen. Hij merkt dat het kleine meisje doof is, en begint het boek in gebarentaal voor te lezen. Je ziet dat ze op dat moment het gelukkigste meisje ter wereld is dankzij de magie van voorlezen.HuaweiIn België werkt Huawei samen met R.S.C. Anderlecht om meer aandacht te vragen voor de lokale dovengemeenschappen. Zo zal de competitiewedstrijd op 9 december in het teken staan van de vele dove supporters in ons land, met enkele initiatieven die specifiek oproepen tot een inclusievere voetbalmatch. Daarnaast hebben enkele spelers van de club een mini cursus gebarentaal gekregen van Doof Vlaanderen. De bekende Belgische illustrator Musketon werkt samen met twee andere jonge kunstenaars aan een wall-painted animation in zijn gekende stijl. Verschillende geschilderde beelden, vormen samen één animatie die de magie StorySign toont door de ogen van een kind.De app werd al grondig aan een test onderworpen tijdens een once-in-a-lifetime ervaring die Huawei organiseerde in Lapland voor een aantal dove kinderen en hun familie. Daarin kwam de magie van Kerst helemaal tot leven. Kerstmis is een totaal andere ervaring voor dove kinderen omdat ze alle typische nostalgische geluiden zoals kerstliedjes, koren, … niet horen. In Lapland creëerde Huawei een toegankelijke en inclusieve kerstervaring voor de kinderen, met voorleesmomenten, peperkoek bakken, kerstliedjes en een ontmoeting met de Kerstman zelf.
https://youtu.be/fkKun5OomOQ
https://youtu.be/HxXmOxqO_1I