Hugues Rey aan het hoofd van BMMA

ON HIS MIND_Hugues Rey

Communication / News

ON HIS MIND_Hugues Rey

Hugues Rey


2018 was een uitstekend jaar voor de BMMA: er waren 10 lunches die bijna 700 managers en marketeers bij elkaar brachten rond gepassioneerde sprekers als Philippe Wallez (ING), Nathalie Erdmanis (AG Insurance) en Danny Devriendt (IPG Dynamics). Met onderwerpen minstens even uiteenlopend, gaande van mobiliteit en gamification tot kunstmatige intelligentie. 2018 was bovendien ook een recordjaar voor de opleiding rond digitale marketing en communicatie, gepresenteerd in samenwerking met de Solvay Brussels School of Economics (ULB): de 17 trainingsdagen trokken maar liefst 35 managers aan.
In januari 2019 komt Hugues Rey (ceo van Havas Media Belgium) aan het hoofd te staan van de vereniging. Daarmee volgt hij Yves Gérard (ceo van de RMB) op, die de voorbije zes jaar de rol van voorzitter op zich nam. De raad van bestuur en het directiecomité zorgen voor de ontwikkeling en het goede management van de vereniging. Drie vice-voorzitters (Valérie Janssens, Vincent Delmotte (penningmeester) en Yves Gérard) en de algemeen secretaris, Thierry Antoine, begeleiden nog steeds de structuur.

De opvolging van het voorzitterschap gaat gepaard met een nieuwe locatie voor de BMMA Lunches. Zij verhuizen in 2019 van Jeux d'Hiver naar de Club van Lotharingen. Deze toenadering, naar een van de meest representatieve business-cirkels in België, illustreert de wens van de vereniging om de integratie van marketing en management te bevorderen. Op het programma van de eerste lunch staan alvast Mieke Debeerst (Belfius) en Aude Mayence (Delhaize). Ze zullen het hebben over Global Business Strategy in de 21e eeuw en hoe marketing in toenemende mate bijdraagt aan succes.