Huisje, tuintje, pompje? Supermachine en Provincie Oost-Vlaanderen houden het warm

Crea / News

Duurzaam verwarmen is een hot topic. De goesting om fossiele brandstoffen achterwege te laten leeft wel bij de bevolking, maar uit onderzoek blijkt dat er toch nog heel wat drempels zijn om over te stappen naar duurzame warmtebronnen. De prijs, de complexiteit en het ontoegankelijke bijvoorbeeld. Aan de prijs kan Supermachine niet veel doen, maar fossielvrij, sexy, toegankelijk en begrijpbaar maken zit wel in hun schuif. 

De wereld van de warmtepompen is niet meteen de meest aantrekkelijke. Er wordt gegoocheld met technische termen, alles lijkt duur en ingrijpend qua aanpassingen en de communicatie errond maakt het vaak alleen maar erger. Provincie Oost-Vlaanderen wil haar provinciegenoten warm maken voor het fossielvrij verwarmen en riep de hulp van Supermachine in. 

Het creative agency ontwierp een mascotte voor het fossielvrij verwarmen. Homie; een schattig, dansend huisje, geïnspireerd op de eighties Japanse games. Er werd resoluut gekozen voor een nieuw kleurenpalet, de slogan huisje, tuintje, pompje kwam tot leven en via een uitgekiende contentstrategie werd het concept fossielvrij verwarmen een stuk toegankelijker gemaakt.

Zo'n 400.000 Oost-Vlamingen maakten kennis met Homie op Instagram, Pinterest of Facebook. Om en bij de helft van de vooropgestelde doelgroep werd daarmee in 3 weken bereikt. Met meer dan een miljoen impressies verankerden Supermachine en de Provincie de slogan “Huisje, tuintje, pompje” in de hoofden van de Oost-Vlamingen.

Credits:

Agency: SUPERMACHINE
Brand: Provincie Oost-Vlaanderen
Client: Sarah Gijdé, Joost Wylin, Simon Verpoest, Esther Merckx
Client Service Director: Charlotte Van Hoecke 
Account Manager: Jarno Verschelden
Strategist: Jules de Bruyckere
Creative: Maïté De Laruelle
Design Director: Dennis Hellebaut 
Designer: Maïté De Laruelle
Motion designer: Dennis Hellebaut
Copywriter: Niel Van Herck