Human8 heeft, in samenwerking met L’Oréal, de prestigieuze ESOMAR Silver Trophy 2024 voor Research Effectiveness ontvangen. De prijs werd uitgereikt op het ESOMAR-congres in Athene, als erkenning voor hun aanpak tot consumentenempathie via het Beauty Talks programma.
In 2020, te midden van de wereldwijde pandemie, voelde L’Oréal de noodzaak om hun klantgerichtheid te verdiepen, en de overgang te maken van inzicht krijgen in consumenten naar empathie ontwikkelen voor consumenten. Als marktleider in de schoonheidsindustrie besefte L’Oréal hoe belangrijk het is om geconnecteerd te blijven met consumenten om de snel veranderende digitale en culturele trends te volgen. Dat leidde tot de oprichting van Beauty Talks, een wereldwijd initiatief ontworpen door Human8, om consumenten en L’Oréal professionals in 29 landen te connecteren. L’Oréal legde de nadruk op menselijke interacties in plaats van AI en synthetische data, waarbij het belang van echt luisteren naar en begrijpen van de emoties van consumenten werd benadrukt.
“Bij Human8 geloven we dat de sleutel tot echte consumentenempathie ligt in authentieke connecties. Met Beauty Talks hebben we een platform gecreëerd dat verder gaat dan de gemiddelde consumentenprofielen, en de L’Oréal stakeholders verbindt met inspirerende individuen, waaronder nicheprofielen zoals influencers of professionals zoals visagisten en kappers. Maar om empathie bij de consument te bereiken is er meer nodig dan alleen een platform of tools. Het gaat om het opbouwen van de juiste vaardigheden, het bevorderen van een empathische cultuur en het integreren van deze praktijken in dagdagelijkse activiteiten,” zegt Delphine Vantomme, head of consumer closeness bij Human8.
Sinds de lancering in 2021 heeft het L’Oréal x Human8 Beauty Talks-programma professionals in 29 landen geconnecteerd en toegang gegeven tot duizenden vooraf gescreende consumenten. Meer dan 3.000 L’Oréal stakeholders uit verschillende teams hebben deelgenomen en zijn getraind, wat heeft geresulteerd in meer dan 4.800 connecties tussen consumenten en professionals. Het programma heeft ook een hoge tevredenheids- (4,6 op 5) en aanbevelingsscores (8,7 op 10) gekregen.