Humor is niet om te lachen

Media / News

Mortierbrigade, De Vloer en Hilarious hebben elk hun eigen stijl, maar delen een gevoel voor humor. Absurd, ongerijmd of amusant? Lachen kan en mag, zolang het relevant blijft.

Eens stevig lachen is goed voor de gezondheid en voor de buikspieren zeggen ze. En als we de reclame van de Nationale Loterij mogen geloven schuilt er een miljonair in elk van ons. Want die hebben toch ook parkeerstress? U begrijpt ons punt natuurlijk, niets zo fijn als een grappige, goed geschreven reclamespot. Over die laatste stunt van Bicky Burger zullen we waar zwijgen, kwestie van niet na te trappen - onder ons gezegd en gezwegen, die bal hebben ze toch echt misgeslagen (no pun intended)? Of zou #MeToo iets te maken hebben met deze gevoelige snaar? “Het zijn inderdaad vreemde tijden. Je ziet dat er veel angst is om nog maar een iemand voor de borst(en) te stuiten,” lacht Jens Mortier, de reclamegoeroe achter de Mortierbrigade. “En dat weegt op het werk, want als je creatief wil opvallen moet je af en toe wel iets durven.” Wat hem betreft moet je met alles kunnen lachen. “Ook met zwarte pieten en zelfs met #MeToo. Maar dan alleen op voorwaarde dat het écht goed gevonden is en niet te plat of beledigend is.” Een mening die ookJohan Roelandt deelt, oprichter van De Vloer.

Lees het volledige artikel in PUB Magazine.

Foto hierboven: "Q-dj’s die op hoge hakken dansen op de tonen van Beyoncé… “Humor zit ‘m vaak in de juiste mop op een onverwachte manier,” zegt Johan Roelandt.