Hungry Minds biedt u voor de verandering een stukje Chimay aan

Crea / News

De trappistenbieren van Chimay, die over de hele wereld worden gewaardeerd, hoeven we niet meer voor te stellen. De trappistenkazen van Chimay daarentegen verdienen meer naamsbekendheid. Net als de bieren hebben de kazen van Chimay het trappistenlabel. Dit is een garantie voor kwaliteit, maar ook voor solidariteit. De abdij van Scourmont doneert het merendeel van de oprbengst van de kaasmakerij aan sociale projecten. Zo ontstond het concept van "een stukje Chimay voor de verandering". Niet alleen om van het bier te veranderen, maar ook om een verschil te maken, in zijn eigen omvang. Hungry Minds promoot het solidariteitsaspect van de Chimay-kazen door een stem te geven aan de boeren uit de regio, die hun goede melk aan de kaasmakerij leveren. De campagne loopt op digitale TV, radio, sociale media en nieuwswebsites.

Op sociale media speelt Hungry Minds in op de verwarring tussen “een Chimay” en “een stukje Chimay”. Men schuift de kazen in de wereld van bier: blokjes kaas in een Chimay-glas, een assortiment kazen gepresenteerd op een koffietafel, kaas op een bierviltje, enz.

Ten slotte gaat de campagne gepaard met een couponactie in de verkooppunten om iedereen de knowhow van Chimay te laten herontdekken. Want een kaas die lokale melk gebruikt en het grootste deel van zijn opbrengst aan sociale projecten doneert, dat is pas verandering!

Credits  

Client : Chimay 

Giselda Mercuri 

Agence : Hungry Minds

Account Manager : Camille Deru 

Chief Creativity Officer : Damien Ronday 

Creative Director : Geoffrey Hanot, Jérémy Paul

DOP : Augustin Fievet 

Video Editor : Augustin Fievet 

Photography : Studio Wauters