Hungry Minds en TEC gaan de confrontatie aan

Crea / News

Zoals veel openbaarvervoersbedrijven hebben TEC-medewerkers te maken met gewelddaden van sommige passagiers. Spugen, beledigingen, klappen... een situatie die is verslechterd sinds het COVID-tijdperk.

Het was tijd voor TEC om het probleem frontaal aan te pakken. En dat is nu gebeurd, met een campagne via verschillende media.

Uitdaging: bewustzijn creëren zonder te shockeren

Gelijklopend met deze campagne is TEC op grote schaal aan het rekruteren. Het was dus belangrijk voor Hungry Minds om het onderwerp agressie aan te pakken zonder kandidaten af te schrikken die overwegen bij het bedrijf te gaan werken. Daarom koos het creatieve team voor een onconventionele aanpak. In plaats daarvan zijn in de reclamespotjes op radio, tv en bioscoop, maar ook op posters, prints en Instagram stories, passagiers te zien die overlopen van genegenheid voor de chauffeurs en inspecteurs van de TEC. De boodschap brengt de kijker vervolgens terug naar de realiteit: TEC-leden vragen niet veel, het enige wat ze willen is respect.

Een intrigerende maar effectieve teaser 

Voorafgaand aan de berichten die door de TEC zijn ondertekend, is er een video op sociale netwerken geplaatst. Daarop is te zien hoe een passagier en een conducteur beleefd groeten uitwisselen... letterlijk! .

 

 


 

Credits:

Client: TEC ​
​Agency: Hungry Minds
Client contacts: Alice Thonnart, Anne Van Wonterghem, Isabelle Tasset ​ ​
Account Director : Stéphane Henry ​
Account Managers: Lauranne Goffin, Zélie Remacle ​ ​
Creative Chief Officer: Damien Ronday ​
Creative Director: Geoffrey Hanot ​
Digital Campaign Planner: Donovan Bellens ​
DTP/Graphic Designers: Yves Compère, Julie Dubois, Caroline Blavier ​
Production company: Disturb Studio ​
Director: Xavier Lechanteur ​
DOP: Philippe Therasse, Raphaël Van Sitteren ​
Video editing: Augustin Fievet ​
Audio: La Vita Studios Brussels