Hurae en apothekers introduceren BLIJsluiter

Crea / News

Iedereen heeft wel eens nood aan positieve woorden, zeker in deze moeilijke tijden. Om 2021 goed te starten, creëerde creatief agency Hurae voor de Westvlaamse Apothekersvereniging de BLIJsluiter, een handleiding voor het jaar waarin alles beter wordt. Actrice-auteur Leen Dendievel zet als ambassadrice mee haar schouders onder het initatief. Hannes Coudenys, creative director Hurae: “Woordspelingen zijn meestal geen goed idee om een campagne aan op te hangen maar in dit geval valt het allemaal zo mooi samen. We konden bijna niet anders dan dit plan samen met de West-Vlaamse apothekers uit te voeren. En met Leen Dendievel vonden we meteen de perfecte match.”

Iedereen wordt vanaf 12 december uitgenodigd om mee te schrijven aan de BLIJsluiter. Via WhatsApp of SMS kan men een positieve boodschap sturen naar 0472 87 85 35. De oproep wordt verder verspreid via posters en kaartjes bij de apothekers, en via een campagne op social media met oa. deze video van Leen Dendievel.

De BLIJsluiter is vanaf maandag 18 januari (“Blue Monday”) gratis beschikbaar bij de West-Vlaamse apotheken. Sam Sisk, client director Hurae: “Bijsluiters worden vaak niet aandachtig gelezen en voor velen hebben ze dan ook een negatieve connotatie. Daar brengen we met deze BLIJsluiter verandering in.” Apotheker Filip Vermeulen, voorzitter van De Westvlaamse apothekersvereniging, is alvast enthousiast: “Met deze BLIJsluiter geven we een positief signaal, zeker na een jaar als 2020. Samen met onze 550 huisapothekers willen we onze vele patiënten dan ook een hart onder de riem steken.”

#blijsluiter #jouwlokalehuisapotheker

Credits

Client: Westvlaamse Apothekersvereniging

Agency: Hurae

Creative director: Hannes Coudenys, Vincent Schroeven

Client director: Sam Sisk

Project management: Helle Detavernier, Sam Sisk

Video: Hannes Coudenys, Matti Meurisse

Design: Shanna Coppens

Lay-out: Suzanne Akgun

Fotografie: Selina De Maeyer

Ambassadrice: Leen Dendievel

Pers & media: Hurae PR