Hurae nieuwe hofleverancier Rubenshuis

Crea / News

Het Rubenshuis bouwt achter de schermen al geruime tijd aan de toekomst. Met een uitgebreid masterplan wil het Rubenshuis de infrastructuur verbeteren. In het 75-jarige bestaan van het museum is de druk op het museum en de tuin dan ook steeds groter geworden. Na een bevraging van de markt schakelde het museum creatief agency Hurae in als nieuwe partner.

De tuin van het Rubenshuis was een tuin van mensen en zal dat in de toekomst ook blijven, ook tijdens de verbouwingswerken van het museum. Om de vernieuwde museumtuin te beplanten rekent het Rubenshuis op Hofleveranciers die de tuin doen groeien en bloeien. Iedereen kan mee planten aan Rubens’ nieuwe tuin. Je kan al hofleverancier worden vanaf 10 euro. De inkomsten worden gebruikt voor de aankoop van bloembollen, vaste planten, struiken en bomen die later in de tuin worden geplant. De nieuwe tuin wordt een museumzaal zonder plafond. Door het kleuradvies van modeontwerper Dries Van Noten zal die in elk seizoen schitteren.

Hurae creëerde onder meer reeds een website, posters, social media campagne, OOH-materiaal: www.hofleveranciervanrubens.be.

Deze zomer al iets geplant?

Op maandag 11 juli kan iedereen genieten van de zonsondergang in de tuin van Rubens. Je krijgt er live muziek bij, een fris drankje en een hamburger van de BBQ. Je kan die avond het Rubenshuis bezoeken tot 22 uur. Een buitenkans! Info en tickets vind je hierVincent Schroeven (Hurae): “Het Rubenshuis in Antwerpen is wereldvermaard. We zijn dan ook heel blij dat we samen met het team van het museum en Stad Antwerpen deze campagne mochten maken.”

Credits

Client: Het Rubenshuis - Liene Conard, Harlinde Pellens, Jeroen Lagrou, Marie Watte, Bert Watteeuw

Agency: Hurae

Creative director: Vincent Schroeven, Hannes Coudenys

Marketing strategy: Sam Sisk

Design & content: Suzanne Akgun, Matti Meurisse 

Project manager: Loïc Steelandt

Business manager: Cleo Vandenbosch

 Web development: Addmore