
Organic reach is niet dood op Facebook, zeggen Carrefour en Isobar (deel van Dentsu Aegis Network). En ze werkten een virale campagne uit - op zijn minst mysterieus - over de komst van Hyp. Hyp is de nieuwe mascotte van de hypermarkten van de groep, ontworpen door het communicatiebureau Publicis. Om deze innovatie campagne te kunnen activeren ontwierp het digitaal bureau een blog waarop 45 ‘fake’ producten werden samengebracht om de spanning in elke supermarkt in het land te verhogen (één item per winkel). Een strategie met een virale aanpak uitgevoerd rond valse misdaadscènes, fake nieuws, valse beveiligingscamera’s in combinatie met een kleine geo-gelocaliseerde Facebookcampagne in functie van de verkoopzone van elke winkel. Dankzij dit aanbod van een virale strategie met content, ziet Carrefour "in de realisatie van haar digitaal bureau een perfecte aanvulling op de bestaande above-the-line campagne."
De resultaten van deze story-telling: 16.500 shares, 205.000 bezoeken op de website (65% gecreëerd door het virale effect) en een CTR-percentage tien keer beter dan de benchmark; dit alles op één week (1/6 – 7/6/2015 ).
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]