Organic reach is niet dood op Facebook, zeggen Carrefour en Isobar (deel van Dentsu Aegis Network). En ze werkten een virale campagne uit - op zijn minst mysterieus - over de komst van Hyp. Hyp is de nieuwe mascotte van de hypermarkten van de groep, ontworpen door het communicatiebureau Publicis. Om deze innovatie campagne te kunnen activeren ontwierp het digitaal bureau een blog waarop 45 ‘fake’ producten werden samengebracht om de spanning in elke supermarkt in het land te verhogen (één item per winkel). Een strategie met een virale aanpak uitgevoerd rond valse misdaadscènes, fake nieuws, valse beveiligingscamera’s in combinatie met een kleine geo-gelocaliseerde Facebookcampagne in functie van de verkoopzone van elke winkel. Dankzij dit aanbod van een virale strategie met content, ziet Carrefour "in de realisatie van haar digitaal bureau een perfecte aanvulling op de bestaande above-the-line campagne."
De resultaten van deze story-telling: 16.500 shares, 205.000 bezoeken op de website (65% gecreëerd door het virale effect) en een CTR-percentage tien keer beter dan de benchmark; dit alles op één week (1/6 – 7/6/2015 ).
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]