Naast dit emotionele haakje gaat er ook veel aandacht naar de festiviteiten rond de 125ste verjaardag en de consistentie in de winkels. Om de verjaardag uit te vergroten bedacht DDB een merchandisingconcept dat het midden houdt tussen mode en feestelijkheden. Beide campages werden doorvertaald naar een socialmedia-aanpak die de komende twee maanden zichtbaar zal zijn op alle mogelijke social media kanalen. Kwint De Meyer, creatief directeur van DDB licht toe: “Het was niet evident om als bureau het ritme van de winkelvloer te vinden. Maar door de combinatie van het emotionele inzicht dat in mode alles terugkeert in de campagne en het feestelijke vuurwerk van pampa’s in de winkels zijn we erin geslaagd om de klant écht te betrekken bij de verjaardag van INNO.”
Voor de campagne werkte DDB samen met Jef Boes, die al een aantal INNO-campagnes voor zijn rekening nam. Voor deze tijdloze campagne werden de modellen gestyled met kledij en accessoires die nu meer dan ooit hip zijn, maar die dat zoveel jaar geleden ook waren. Zo toont INNO dat ze altijd de vinger aan de pols houden en zo relevant blijven. En dat al 125 jaar lang! Dat mag gevierd worden.
Voor de merchandisingvisual werkte men samen met Noortje Palmers. De campagne zal lopen in mei en juni en komt tot leven in sociale media, Youtube, out of Home en natuurlijk in de 17 winkels.
Credits
Creative Director: Kwint De Meyer
Creation: Antoine de Bellefroid, Yannick Pringels, Nicolas de Beaufort
Design: Glenn Vanhasselt, Gael Fouquet
Social Creative : Ellen Potoms
Strategy: Fiona Boyle
Account team: Alice Platteau, Lore Desmet, Marine Gasztonyi
Mac Artist: Patrizia Secci, Lea Leborgne, Vanessa Claes
Production: Make
Photography: Jef Boes
Photography: Noortje Palmers