Op de kortste en daardoor ook de donkerste dag van het jaar, verspreidde Hyundai een - letterlijk - schitterende video van een lichtinstallatie die aangedreven wordt door de IONIQ 5. De campagne ‘Spread The Light’ werd bedacht door FamousGrey en zet de slimme technologie van Hyundai in de kijker.
Deze lokale social campagne van Hyundai kadert binnen hun ‘Progress for Humanity’-filosofie waarbij het ontwikkelen en inzetten van slimme technologieën niet alleen een impact hebben op de rijervaring, maar ook op de maatschappij. En daar is de Vehicle to Load-technologie van de IONIQ 5 een mooi voorbeeld van, want met de energie van de batterij van je elektrische wagen kan je stroom leveren aan andere elektrische apparaten. In de video, die getoond werd op de kanalen van Hyundai, demonstreert het merk dan ook hoe je met de IONIQ 5 een indrukwekkende lichtinstallatie van stroom kan voorzien. Zo verspreidde Hyundai een beetje licht onder de mensen tijdens op wat anders de donkerste dag van het jaar was geweest.
Naast letterlijk licht verspreiden met hun technologie, wil Hyundai ook een figuurlijk licht in donkere tijden brengen. Daarom slaan ze de handen in elkaar met Grafitti vzw en storten €1 per keer dat de video op social media gedeeld wordt aan het project ‘Zwerfkeet’. Een mobiele studio van Graffiti vzw die cultuurarme buurten doorkruist en jongeren de kans geeft om muzikale ervaring op te doen en hun eerste tracks op te nemen. Vanaf 2023 wordt Hyundai sponsor van diezelfde organisatie.
Credits
Client: Hyundai
Client contacts: Isabelle Michiels, Ellen Van den Eynde, Gert Vanhoegaerden
Agency: FamousGrey
Excecutive CD: Peter Ampe, Laurie Lacourt
Creative Team: Steve Maes, An-Sofie Keulen
Copywriter: Steve Maes, Zoé De Priester
Account Director: Jef Leysen
Account Manager: Marie Van Den Einde
Digital Strategic Planner: Wies Dickens
Performance Marketeer: Jonas Sprengers
Agency Producer: Marie Libouton
Film Production Company: Disturb Studio
Line Producer: Emeline Fouya
Production assistant: Théophile Ziemanin
Director/DOP: Gunter Blokken
Focus Puller/Assistant: Stijn Bogaerts
Key Gaffer: Arnaud Hocq
Gaffer: Mike Stolz
Gaffer trainee: Thomas Borde
PR: Famous Relations
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]