Hyundai en FamousGrey zorgen voor lichtpuntje op donkerste dag van het jaar

Crea / News

Op de kortste en daardoor ook de donkerste dag van het jaar, verspreidde Hyundai een - letterlijk - schitterende video van een lichtinstallatie die aangedreven wordt door de IONIQ 5. De campagne ‘Spread The Light’ werd bedacht door FamousGrey en zet de slimme technologie van Hyundai in de kijker.

Deze lokale social campagne van Hyundai kadert binnen hun ‘Progress for Humanity’-filosofie waarbij het ontwikkelen en inzetten van slimme technologieën niet alleen een impact hebben op de rijervaring, maar ook op de maatschappij. En daar is de Vehicle to Load-technologie van de IONIQ 5 een mooi voorbeeld van, want met de energie van de batterij van je elektrische wagen kan je stroom leveren aan andere elektrische apparaten. In de video, die getoond werd op de kanalen van Hyundai, demonstreert het merk dan ook hoe je met de IONIQ 5 een indrukwekkende lichtinstallatie van stroom kan voorzien. Zo verspreidde Hyundai een beetje licht onder de mensen tijdens op wat anders de donkerste dag van het jaar was geweest.

Naast letterlijk licht verspreiden met hun technologie, wil Hyundai ook een figuurlijk licht in donkere tijden brengen. Daarom slaan ze de handen in elkaar met Grafitti vzw en storten €1 per keer dat de video op social media gedeeld wordt aan het project ‘Zwerfkeet’. Een mobiele studio van Graffiti vzw die cultuurarme buurten doorkruist en jongeren de kans geeft om muzikale ervaring op te doen en hun eerste tracks op te nemen. Vanaf 2023 wordt Hyundai sponsor van diezelfde organisatie.

Credits

Client: Hyundai

Client contacts: Isabelle Michiels, Ellen Van den Eynde, Gert Vanhoegaerden

Agency: FamousGrey

Excecutive CD: Peter Ampe, Laurie Lacourt

Creative Team: Steve Maes, An-Sofie Keulen

Copywriter: Steve Maes, Zoé De Priester

Account Director: Jef Leysen

Account Manager: Marie Van Den Einde

Digital Strategic Planner: Wies Dickens

Performance Marketeer: Jonas Sprengers

Agency Producer: Marie Libouton

Film Production Company: Disturb Studio

Line Producer: Emeline Fouya

Production assistant: Théophile Ziemanin

Director/DOP: Gunter Blokken

Focus Puller/Assistant: Stijn Bogaerts

Key Gaffer: Arnaud Hocq

Gaffer: Mike Stolz

Gaffer trainee: Thomas Borde

PR: Famous Relations