De IAB MIXX Awards zetten hun status als meest prestigieuze prijs voor de beste digitale realisaties in de verf. Dit jaar strijden maar liefst 177 cases mee voor de prijzen. De winnaars worden gekozen door vier jury’s, onder het voorzitterschap van Benjamin Sekkai.
Op 17 oktober vindt de uitreiking van de IAB MIXX Awards plaats en dit jaar zijn er maar liefst 177 cases die meedingen voor de winst. 145 van de 177 ingezonden cases zijn bovendien unieke cases, wat op zich ook een nieuw record is. Met 177 cases is het recordaantal inzendingen uit 2019 verbroken. Toen waren de IAB MIXX Awards goed voor zo’n 166 inzendingen.
Het is nog een maand wachten voor we weten welke cases een overwinning in de wacht slepen, maar de jury is alvast volop aan de slag. Zoals steeds zijn er vier jury’s die de inzendigen beoordelen . Drie ervan bestaan reeds enkele jaren: Digital Technology & Innovation, voorgezeten door Jo Delannoy (Programmads); Digital Media, voorgezeten door Valérie Morfitis (Unilever); en Digital Campaign, voorgezet door Karel Goethals (IPG). De categorie Digital for Good is ‘the new kid on the block’ en zal worden voorgezeten door Valérie Janssens (RMB).
Tijdens de IAB MIXX Awards worden dit jaar daarnaast het Digital Agency of the Year en de Digital Advertiser of the Year verkozen. Dat zal gebeuren aan de hand van de scoring van de juryleden. In 2023 gingen deze prijzen naar respectievelijk Semetis en Proximus.
De awardceremonie van de IAB MIXX Awards vindt plaats op 17 oktober in Tour & Taxis in Brussel. Boek een plek via www.mixxawards.be.