IAB Mixx Awards: inschrijvingen geopend, juryvoorzitters en categorieën bekend

Awards / News

De editie 2022 van de IAB Mixx Awards schiet uit de startblokken. Samen met de opening van de inschrijvingen maakt BAM ook de juryvoorzitters bekend, net als enkele wijzigingen in subcategorieën. Vanaf vandaag 1 juni kunnen geïnteresseerde creatieven, mediabureaus en adverteerders hun beste digitale cases insturen. Zij zullen na de zomer worden beoordeeld door 1 van de 4 jury’s.

Net als vorig jaar zijn de IAB Mixx Awards immers onderverdeeld in de categorieën Digital Communications, Digital Marketing Technology, Digital Media en Digital Design & UX. Ze vallen telkens onder het voorzitterschap van een topexpert. Dit jaar zijn dat respectievelijk Dhan Claes (Semetis), Jonathan Jacoby (Space), Catherine Closset (Stellantis) en Tim Wolfs (Emakina).

Naast de wissels in het voorzitterschap van de jury’s zijn er ook binnen de categorieën een aantal verduidelijkingen aangebracht. “Binnen de categorie Digital Media hebben we elk jaar een categorie die initiatieven binnen een bepaalde trend bekroont,” aldus Benjamin Sekkai (ask locala), voorzitter van de IAB Mixx Awards. “Dit jaar kozen we voor e-commerce. De ‘Best E-commerce Media Campaign’ zet de beste mediastrategie die e-commerce als businessobjectief heeft, in de bloemetjes. Binnen Digital Communications kozen we dan weer voor vereenvoudiging. Je hebt commercial en non-commercial campagnes. Alle mogelijke inzendingen passen hieronder. In MarTech klopt ook een nieuwe categorie aan: Best use of Data Technology.”

De grootste verandering is er binnen de categorie UX & Design. “Hier voelden we de grootste nood om te verduidelijken waarnaar we exact op zoek zijn,” gaat Benjamin Sekkai verder. “Online wordt de ervaring steeds belangrijker, zeker als we in de toekomst minder data zullen kunnen gebruiken. Vandaar de keuze voor de subcategorie Digital Craft, die focust op de designexperience voor de consument, de eerder klassieke subcategorie UX, UI, Journey, en de subcategorie Best Experience, waar we op zoek gaan naar de beste multiplatformervaring.”

Ter herinnering, de IAB Mixx Awards bekronen de beste Belgische cases in digitale marketing. Inschrijven kan nog tot 12 september. De uitreiking vindt plaats op 19 oktober 2022 in Tour & Taxis. Meer informatie op https://submit-iabmixxawards.be/.