Ieder einde is een nieuw begin op 2dehands.be

Crea / News

2dehands.be

Of het nu gaat om samenwonen, kinderen krijgen of met pensioen vertrekken: bij elke nieuwe stap in ons leven horen andere spullen. Gelukkig kan je op 2dehands.be terecht om deze te kopen en verkopen. Het leverde Happinness meteen het idee voor zijn nieuwe imagocampagne voor 2dehands.be, dat zichzelf omschrijft als de grootste zoekertjessite van het land.

In een eerste golf van drie televisiespots zien we telkens in een splitscreen een ontmoeting tussen een verkoper en een koper. Een voice-over vertelt ons het bijhorende verhaal. Zo is er een aanstaande vader die zijn sportwagen verkoopt aan een jonge kerel, een oud echtpaar dat verhuist en haar vintage commode verkoopt aan een koppeltje dat pas gaat samenwonen, en een oudere man die het kinderfietsje dat zijn dochter ontgroeid is, verkoopt aan een jonge papa. De spots geven mooi weer hoe elk einde ook een nieuw begin is. De radiospots zijn een auditieve vertaling van hetzelfde concept. Binnenkort verschijnen ook de eerste printadvertenties.

Met deze campagne introduceert 2dehands.be een nieuwe baseline: 'Elke dag miljoenen redenen' verwijst naar de miljoenen voorwerpen die mensen dagelijks vinden en kunnen kopen en verkopen op 2dehands.be.

 

Credits

Client: 2dehands.be
Contacts: Petra Baeck, Greet Goegebuer, Julien Cappelle

Agency: Happiness Brussels
CD: Geoffrey Hantson
CD: Pieter Claeys
CD: Philippe Fass
Creation: Niels Sienaert

Creation: Tim Schoenmaeckers

CEO & Strategic Director: Karen Corrigan
Managing Director: Elke Janssens
Account Team: Hans Smets, Laura Van Avondt

Producer: Bart Vande Maele
Production Company: Geronimo

Director: Eva Cools

Radio Production Company : Raygun