Iedereen een frisse adem dankzij Serviceplan

Frisk

Crea / News

FriskEen slechte adem kan nare gevolgen hebben. Je lief dumpt je, je grijpt nogmaals naast de job van je leven… Daarom bedacht Serviceplan een verfrissende activatie voor Frisk die uitgerold werd in Brussel, Antwerpen en Gent. Een interactieve abribus, genaamd The Brutally Honest Breath Meter, nodigde voorbijgangers uit voor een ludieke ademtest. Een geïntegreerde sensor mat hoe erg het gesteld was met hun adem. Het verdict werd vrij onsubtiel verwoord. “Your breath smells so nasty your ass feels offended”, bijvoorbeeld.

Maar geen nood, want naargelang de intensiteit van de nare geurtjes (er waren vier niveaus) verdeelde de abribus gratis ‘Frisk 2 Hours Clean Breath’ muntjes. Een echte life saver dus! Het digitale luik bouwt hier op voort met een nieuwe microwebsite. Op www.properetweet.be worden ‘vuile tweets’ verzameld: tweets die scheldwoorden bevatten. De verzender van een ‘vuile tweet’ ontvangt via Twitter een propere versie van zijn vuilgebekte uitlatingen, inclusief een link naar de Frisk-microwebsite waar hij de ‘cleane’ versie kan bekijken, aanpassen en retweeten. Want ook op Twitter wil Frisk mensen een propere mond bezorgen.

Filmpjes zijn dan weer te bewonderen op de Facebookpagina van Frisk.

 

Credits

 

Client: Frisk

Agency: Serviceplan

ECD: Sam De Win

Creative team: Nicholas Sterckx & Jan Leenders, Wouter Huyghe & Patrick Vermeylen

Design: Sébastien Bontemps, Denise Hermo

Digital: Plan.net

Account team: Félice Vandenabeele, Pierre-Antoine Van Wijmeersch