IJsjes eten maakt slim én gelukkig

TWIST Ola

Marketing / News

TWIST OlaVolgens recent onderzoek worden we slimmer van ijsjes eten. Research van The Economist, gebaseerd op het PISA (Programme for International Student Assessment) onderzoek van de OESO, wees uit dat er een sterk verband kan aangetoond worden tussen ijsconsumptie en leescapaciteiten. Zo zou het geen toeval zijn dat Australië – met een ijsconsumptie van 13 liter per jaar per inwoner – ook de meest leesvaardige kinderen heeft.

Omdat je van ijsjes eten dus “happy” wordt, mocht Ola - een merk van Unilever - de International Day of Happiness natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Dit initiatief van de Verenigde Naties werd opgestart in 2013. Elk jaar wordt op 20 maart over de hele wereld opgeroepen om actief bij te dragen aan het creëren van een gelukkiger wereld.
Daarom trekt de Ola ijsjeskar maandag  20 maart naar de kinderafdelingen van verschillende Belgische ziekenhuizen.  In onder meer Aalst, Asse en Bergen kunnen de kinderen genieten van een portie instant happiness.