Ik ga op reis en ik neem mee...

Communication / Media / News

vicko-mozara-324955-unsplashHet is alweer de tijd van het jaar waarin we dromen van vakantie en ontspanning. De sector verlangt naar rust. En PUB volgt. Uw favoriete magazine (wij dus ? ) gaat er midden-juli even tussenuit, wat wil zeggen: een maandje geen PUBNews. Maar om u te vergezellen tijdens de zomervakantie verwijzen we u graag door naar onze laatste PUB, een nummer gewijd aan entertainment, maar niet alleen daaraan! Natuurlijk kan u ook nog steeds onze gebruikelijke rubrieken terugvinden. We ontmoetten onder andere Benoit Lutgen voor onze politieke column, Silver & Copper voor onze Pub Crawl, we zagen acteur Eric De StaerkeMalik Azzouzi van VICE Belgium en we hebben het met u over Mooks. U kent ze wel, het soort tijdschrift dat van ver eerder op een boek lijkt. Of was het andersom?
Ontdek onze zomerse PUB hier!
En om al even te proeven: hoe anders is het werken in de toeristische sector in 2018 tegenover pakweg toen jaar geleden? PUB sprak met Birgit Defoort, magaging director van Glenaki Tourism Consultancy, Andres Neira de Back, marketingdirector Center Parcs Europe en Klaartje Galle en Isabel Peeters, respectievelijk associate creative director en chief commercial officer bij BBDO Belgium.
Birgit Defoort: “Zoals in alle sectoren loopt alles inderdaad meer digitaal: het contact met klanten, het uitsturen van persberichten, het beheer van databases,… Alles loopt nu via mail en whatsapp, we bellen via skype of Facetime, reisagenten gebruiken Facebook Messenger… Alles gaat sneller, we moeten ook sneller input leveren. En bij media is er een grotere online focus (social influencers, bloggers en vloggers) en minder toerismepagina’s in printmedia, minder krantenbijlages en minder televisie met een 100% focus op toerisme. Journalisten zelf mogen ook minder vaak op persreis gaan.”
Andres Neira de Back: “Door de opkomst van nieuwe media en de dalende televisie-kijkcijfers zijn de promotiemogelijkheden anders dan voorheen. We zijn continu op zoek naar authentieke mogelijkheden om onze boodschap te vertellen aan de juiste doelgroep. Daarom is het belangrijk om waarde toe te voegen aan het merk; wat is het DNA van ons merk en waar staan we voor? Aan de ene kant is de reden om naar Center Parcs te komen in de kern nog steeds hetzelfde, namelijk: er tussenuit samen met het gezin. Er is wel meer sociale druk, met social media en het altijd bereikbaar zijn. Daarom schakelden we dit jaar over van een productgedreven aanpak naar een purposegedreven aanpak: strengthen family ties!”
Isabel Peeters: “In het algemeen is de toeristische sector interessant om voor te mogen werken: er wordt meer en meer tijd gespendeerd. Maar nu staat een data-science approach voorop.
Lees het volledige artikel in PUB van juni 2018...