Verzin een eigen land én prijs het aan in het Engels. Deze opdracht kregen de studenten communicatiemanagement van de Arteveldehogeschool. Na wekenlang brainstormen en hard werken stelden zij op 29 maart hun resultaten voor tijdens de slotceremonie van het project “United Branded Nations”.
'United Branded Nations' kadert binnen het TROTS-initiatief van Arteveldehogeschool. Daarmee wil de Arteveldehogeschool studenten aansporen om zich op basis van 21st century skills te onderscheiden binnen hun vakgebied. Bij 'United Branded Nations' ligt de focus op Engelstalige 'branding'. De studenten kregen de opdracht om een identiteit te bedenken voor hun land, een nationaal product te verzinnen op basis van de marketingmix en de ideale toerist met bijhorend reisprogramma. Het geheel moesten de studenten presenteren op een zelf ontworpen website. Vooral Ironhedge, het land van Evy Dermaut en Sara Leysen oogstte veel lof. Zij werden verkozen tot winnaars en kregen het begeerde TROTS-certificaat. Oordeel van jury: "Ironhedge sprong eruit vanwege hun ironische gevoel voor humor en uitstekende oog voor detail. Ze creëerden een mooie combinatie van sterke en consistente branding."
De prijs van de peer jury ging ook naar Ironhedge, de UBN prijs ging naar Ancrath en de alumniprijs naar Furan. Benieuwd naar de overige niet-bestaande landen? Verken ze op de website van 'United Branded Nations'.