IKEA België doorbreekt, in samenwerking met Ogilvy Social.Lab, de conversatie rond slaaptekort met haar nieuwste campagne waarin het haar slaapassortiment centraal stelt. Dit initiatief gaat verder dan traditionele marketing en maakt gebruik van een krachtige combinatie van unieke ervaringsgerichte activaties, influencer partnerships en een social media campagne om de slaap oplossingen van IKEA in de kijker te zetten.
Een opvallende installatie vormt de kern van de campagne: een glazen IKEA slaapkamer rechtover het bruisende Rogierplein in hartje Brussel. Deze onverwachte combinatie daagt vooropgezette ideeën over slaap uit en laat zien dat een goede nachtrust overal mogelijk is met de juiste tools - in dit geval IKEA's "6 essentials voor een goede nachtrust".
Om het bereik en de impact van deze activatie te vergroten, heeft IKEA België strategisch influencer partnerships geïntegreerd met behulp van PR-agentschap Oona. Een selecte groep bekende influencers waaronder Flo Windey, Lynn Van den Broeck, Elias Verwilt en Valentino Palumbo personaliseerde de slaapkamer en zal hun ervaringen en slaaptips delen met hun volgers via hun persoonlijke account en de kanalen van IKEA.
De digitale voetafdruk van de campagne reikt verder dan influencer content. DJ en producer Henri PFR lanceerde zijn nieuwe "go to bed" set vanuit de unieke slaapkamer, waarmee unieke audiocontent wordt gecreëerd die slaap en ontspanning bevordert. Daarnaast zond Radio Contact op 30 augustus hun ochtendshow uit live vanuit de slaapkamer op het Rogierplein.
Dit bericht op Instagram bekijken
Deze meerlaagse aanpak, ontstaan uit een samenwerking tussen Ogilvy Social.Lab, Oona en Mindshare, zorgt voor een coherente en impactvolle campagne die zowel in de fysieke als digitale wereld resoneert. De IKEA slaapkamer is te zien van 28 augustus tot 15 september rechtover het Rogierplein in Brussel en de campagne zelf loopt nog tot en met 19 september.