72% van de Belgische consumenten geven aan actie te willen ondernemen om duurzamer te leven, maar 38% weet niet hoe hieraan te beginnen, dit blijkt uit een onderzoek van Ikea. Om circulaire economie voor iedereen toegankelijk te maken, onthult Ikea België haar Circular Hub, de vernieuwde koopjeshoek waar Ikea haar klanten wil inspireren en overtuigen om meubels en producten een tweede leven te geven.
Vanaf 1 maart kunnen alle Belgische klanten de vernieuwde tweedehandsservice raadplegen op Ikea.be. Via deze webpagina kunnen klanten een offerte opmaken voor hun oude Ikeameubels en kunnen ze tot 50% van de nieuwprijs ontvangen in de vorm van een waardebon. De klanten moeten hun oude meubels gemonteerd terugbrengen naar de klantendienst, wat voorlopig enkel in Ikea Mons kan. De preloved Ikeameubels en producten worden vervolgens in de koopjeshoek verkocht en krijgen zo een tweede leven bij klanten thuis. In Ikea Mons werd de koopjeshoek reeds omgevormd tot Circular Hub, een inspirationele zone waar niet alleen meubels, zowel van de tweedehandsservice als showroommodellen en einde reeks producten verkocht worden, maar waar ook meubels hersteld, herverpakt, gedemonteerd of gerecycleerd worden. Ook de overige Belgische winkels zullen in de komende twee jaar de implementatie van een Circular Hub voorzien.
De Circular Hub fungeert ook als expertisecentrum binnen de winkel om zoveel mogelijk afval te vermijden. Vandaag wordt tot 90% van het afval dat geproduceerd wordt in de winkels gesorteerd. Wanneer oplossingen om producten of meubels te recycleren ontbreken, bestudeert Ikea de mogelijkheden van co-creatie om samen met externe partners innovatieve oplossingen te ontwikkelen. Op termijn zullen er in de Circular Hub ook workshops georganiseerd worden. In afwachting deelt Ikea haar kennis inzake het herstellen en vernieuwen van meubels via Ikea Harmoni, een online leidraad met tal van tips & tricks, en via de Ikea Better Living App, waar je van 1 tot 14 maart kan deelnemen aan de ‘Duurzaam leven’-challenge.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]